16. června 2014
Mezinárodní unie kombinované dopravy silnice/železnice UIRR na výroční valné hromadě v polovině května bilancovala uplynulý obchodní rok evropské intermodální dopravy. Podle jejích členů mají provozovatelé evropské kombinované dopravy a terminálů sdružení v této unii úspěšný rok. Asociace rovněž uvítala tři nové členy: Far East Land Bridge, Lugo Terminal a Trans Eurasia Logistics.
V roce 2013 zaznamenala UIRR růst počtu zásilek o 3,84 procenta. Přepravní výkony vyjádřené v tunokilometrech vzrostly o 4,25 procenta, a to navzdory přetrvávajícím potížím na trhu. I přes evidentní posílení nemá evropská kombinovaná doprava vyhráno. Stále se nepodařilo zcela vymazat následky „druhé vlny“ ekonomické krize. Přepravní tarify se pohybují na nízké úrovni a na trhu panuje vysoce konkurenční prostředí: to byly dva hlavní problémy, s nimiž se operátoři v loňském roce potýkali. Provozovatelé terminálu KD nemají často volné prostředky pro další investice.
Počet členů UIRR se rozšířil o tři
UIRR po sedmi letech přijala tři nové členy. Far East Land Bridge sídlí ve Vídni. Provozuje vlaky kombinované dopravy mezi Evropou a Čínou po Transsibiřské magistrále, a to již od roku 2007. Lugo Terminal je provozovatel terminálu a logistického centra nedaleko Boloni v Itálii. Je integrální součástí významného tahu KD mezi severem a jihem Evropy. Trans Eurasia Logistics byla založena v Berlíně v roce 2008. Provozuje vlaky kombinované dopravy mezi Evropou a centrální/východní Asií po Transsibiřské magistrále i po železniční síti Kazachstánu.
(tj)