8. listopadu 2012
OSTRAVA (8.11.) – Dne 7. listopadu 2012 ve 21.15 hod. vyslal operátor vlaků BOHEMIAKOMBI na svoji 1093 kilometrů dlouhou cestu z Ostravy do Verony už stý vlak naložený silničními návěsy a výměnnými nástavbami. Vlaky jezdí pravidelně na kontinentální lince nedoprovázené kombinované dopravy, kterou letos v lednu otevřel operátor BOHEMIAKOMBI ve spolupráci s italským partnerem CEMAT Milano a německým partnerem KOMBIVERKEHR Frankfurt.
Celou trasu vlak zvládne urazit za méně než 24 hodin, do cíle dorazí podle pevně stanoveného jízdního řádu následující den v 18.10 hod. Na trase se v čele vlaku na hranicích postupně vystřídají tři lokomotivy železničních dopravců AWT, Lokomotion a RTC. Silniční dopravci, koncoví zákazníci i všichni tři operátoři, kteří na svých bedrech nesou podnikatelské riziko rentability provozovaných vlaků, vysoce hodnotí skutečnost, že vlaky na této nové lince jezdí velmi spolehlivě a včas.
Důkazem provozní kvality přepravy, rychlosti a spolehlivosti včasného dodání zásilky je fakt, že se tímto vlakem každý týden pravidelně exportuje dokonce i čerstvé mléko v tankových kontejnerech. Vlaky z Ostravy odjíždějí třikrát týdně v pondělí, ve středu a v pátek. Služeb nového servisu využívá už 15 silničních dopravců a speditérů.
Přestože nová linka je v provozu teprve necelých deset měsíců, vlaky na nové lince na sebe přitáhly ze silnic již více než čtyři tisíce kamionů, které ekologicky citlivou oblastí Alp projedou po železničních kolejích, a ne po dálnici Takové množství ušetřených jízd kamionů konkrétně znamená, že do ovzduší nemuselo proniknout 5764 tun emisí kysličníku uhličitého, které by byly vyprodukovány spálením 1,3 milionu litrů nafty v motorech těchto čtyř tisíců kamionů.
Dlouhodobým cílem evropské dopravní politiky je, aby v roce 2030 nejméně 30 procent přeprav zboží na vzdálenosti delší než 300 kilometrů, bylo přepraveno po železnici. Kombinovaná doprava narostla v Evropě v minulém roce o 5,5 procenta. Pokud se podaří udržet trvalý meziroční růst kombinované dopravy alespoň na úrovni pěti procent, bude tento cíl reálně dosažitelný, tvrdí sdružení evropských operátorů kombinované dopravy UIRR v Bruselu. Členem sdružení je i český operátor Bohemiakombi, který se v roce 2011 stal vítězem prestižní soutěže „Volná cesta“ pořádané Dopravní federací pod záštitou ministra dopravy.