​Mošnovský Job Air Technic získal oprávnění k údržbě letounů Boeing 737 MAX

​Mošnovský Job Air Technic získal oprávnění k údržbě letounů Boeing 737 MAX

28.1. - Letecké opravny Job Air Technic sídlící na letišti v Mošnově na Novojičínsku získaly oprávnění k údržbě letounů Boeing 737 MAX, které po dočasném zákazu mají od loňska znovu povolení ke komerčnímu provozu. Letadla americké společnosti Boeing představují spolu s evropskými Airbusy většinu strojů, na nichž mošnovská firma provádí pravidelnou údržbu.

"Jsme rádi, že se nám podařilo získat oprávnění umožňující těžkou údržbu této nové generace letadel. Stejně jako Airbus A320 NEO bude Boeing 737 MAX typem stroje, který bude hrát ve světě narrow body, tedy úzkotrupých letadel, v příštích letech hlavní roli. Získání oprávnění proto vnímáme jako důležitý krok, který našim opravnám umožní další rozvoj," uvedl ředitel Job Air Technic Vladimír Stulančák.

Letadla Boeing 737 MAX jsou v provozu od roku 2016. Jejich provoz byl ale na jaře 2019 po celém světě přerušen po tragických nehodách v Indonésii a v Etiopii, při kterých zemřelo celkem 346 lidí. Americký Federální úřad pro letectví (FAA) povolil obnovit provoz letadel Boeing 737 MAX předloni v listopadu, Agentura Evropské unie pro bezpečnost letectví (EASA) loni v lednu.

"Boeingy 737 MAX budou již brzy potřebovat pravidelnou údržbu. Jsme proto ve spojení s některými leasingovými společnostmi a operátory, kteří tento typ provozují. Očekáváme, že první větší počty Maxů budou potřebovat údržbu na konci tohoto roku a jsme na to připraveni. Záleží samozřejmě na tom, jaká bude letošní letní sezona," uvedl Vladimír Stulančák.

Letecká opravna Job Air Technic vznikla v roce 1993. V roce 2008 vybudovala údržbový hangár a získala oprávnění k údržbě letounů Boeing 737, o tři roky později pak oprávnění na letadla Airbus A320 a v roce 2017 na stroje Airbus A330. Společnost se specializuje na takzvanou těžkou údržbu, často spojenou se změnou provozovatele letadla. Od roku 2016 je součástí holdingu Czechoslovak Group, je členem jeho divize CSG Aerospace. V roce 2020 společnost utržila 659 milionů korun při provozním zisku EBITDA 76 milionů korun

(čtk)

Foto: Job Air Technic

spinner