1. října 2012
Německé rejdařství Hamburg Süd na konci července v brazilském přístavu Santos slavnostně pokřtilo nejnovější plavidlo své flotily. Kontejnerovou loď Santa Ursula, kterou rejdař využívá v pravidelné službě mezi Asií a Jihoafrickou republikou, respektive východním pobřežím Jižní Ameriky, již od letošního března, pokřtila viceprezidentka společnosti Marfrig Alimentos Marcia A. M. dos Santos.
Santa Ursula je čtvrtou lodí stejného jména ve 140leté historii hamburského rejdařství. Je také osmou z objednané série deseti velkých kontejnerových plavidel s kapacitou 7100 TEU. Zatím poslední z nich – Santa Ines – Hamburg Süd převzal 29. června. Všech deset lodí pro ně staví jihokorejská loděnice Daewoo Shipbuilding & Engineering (DSME). Sedmá loď desetikusové série byla pokřtěna 27. června na nábřeží loděnice v Geoje, kde jsou plavidla dokončována. Deváté plavidlo – Santa Barbara – se křtu dočkalo na konci srpna, i když už rovněž několik měsíců slouží na pravidelných kontejnerových linkách. Vedení Hamburg Süd uvedlo, že na palubách objednaných lodí je celkem 1600 přípojek pro chladírenské kontejnery, což je řadí mezi plavidla s největší přepravní kapacitou chladírenských kontejnerů na světě. Rejdařství se snaží pokrýt rostoucí poptávku po lodním prostoru ze strany brazilských exportérů čerstvých produktů, jako jsou ovoce, zelenina, maso, drůbež, ryby, květiny a léčiva. Santa Ursula má délku 299,9 metru, šířku 42,8 metru, maximální hloubku ponoru 13,5 metru a nosnost 93 430 tun. Hlavní motor Wärtsilä o výkonu 41 180 kW jí poskytuje maximální rychlost 22,2 uzlu.
Flotila vlastních plavidel
Převzetím dodávky celé desetikusové série Hamburg Süd uzavře kruh více než tří desítek plavidel třídy Monte, která v uplynulých deseti letech objednalo u jihokorejské loděnice DSME. Německý koncern, který v loňském roce do nových plavidel investoval 479 milionů €, rovněž hodlá spoléhat především na vlastní plavidla – zvláště pak na velkokapacitní lodě vhodné pro sice pomalejší, ale hospodárnější dopravu. Předseda představenstva Hamburg Süd Ottmar Gast uvedl, že díky menší spotřebě pohonných hmot mohou úspory na jeden přepravený kontejner dosáhnout až 40 procent.
Větší lodě ještě přijdou
Rejdařství objednalo loni v březnu u jihokorejské loděnice Hyundai šest ještě větších kontejnerových lodí – o délce 332 metrů a šířce 48,2 metru. Součástí kontraktu je opce na čtyři další sesterská plavidla. Dodávka je plánována na roky 2013 a 2014. Tyto jednotky poskytnou prostor pro přepravu až 9600 standardních 20’ kontejnerů, na jejich palubě budou přípojky pro 1700 chladírenských kontejnerů.