​Nákladní automobily platí mýtné v Německu již dvacet let, vybralo se na 109 miliard eur

​Nákladní automobily platí mýtné v Německu již dvacet let, vybralo se na 109 miliard eur

8.2. - Mýtné pro nákladní automobily bylo v Německu zavedeno před 20 lety. Od té doby se etablovalo jako nedílná součást financování německé dopravy a má za sebou působivé výsledky. Mýtné pro nákladní automobily umožnilo urychlit rozšiřování a údržbu infrastruktury v celkové výši přibližně 109 miliard eur. Rozhodující měrou k tomu přispěly zahraniční nákladní automobily, které získaly přibližně polovinu příjmů. Uvedl to Spolkový úřad pro logistiku a mobilitu (BALM).

Najelo se 640 miliard kilometrů

Uplynulá dvě desetiletí ukázala, jak obrovské vzdálenosti urazily nákladní automobily, které v Německu podléhají mýtnému - celkem 640 miliard kilometrů, což odpovídá více než 2 000 cest ze Země ke Slunci a zpět. Toto číslo jasně ukazuje, že nákladní doprava je pro naše hospodářství a naši mobilitu nesmírně důležitá. Mýtné pomáhá lépe řídit dopravu a chránit životní prostředí tím, že umožňuje spravedlivější využívání silnic těžkými nákladními vozidly. Zákonodárce jej pravidelně přizpůsobuje aktuálním požadavkům.

Christian Hoffmann, prezident Spolkového úřadu pro logistiku a mobilitu (BALM), řekl: „Mýtné pro nákladní automobily je úspěšný model, který nejen pomáhá financovat naše silnice, ale také vytváří pobídku pro logistická řešení šetrná k životnímu prostředí. BALM tak významně přispívá k udržitelnějšímu a efektivnějšímu dopravnímu systému v Německu.“

Mýtné pro nákladní automobily je podle něj klíčovým nástrojem pro řešení výzev moderní nákladní dopravy. V příštích letech budou příjmy z něj i nadále cíleně využívány k neustálému rozšiřování infrastruktury a zajištění mobility v Německu do budoucna.

Spolkový úřad pro logistiku a mobilitu (BALM) plní suverénní úkoly spojené se zaváděním mýtného pro nákladní vozidla. Provozem mýtného systému v Německu je pověřena společnost Toll Collect GmbH.

(lan)

Foto: BALM

spinner