20. srpna 2023, čtk
20.8. - Skupina GW Jihotrans, kterou tvoří dopravní a servisní firmy, měla loni konsolidovaný obrat 3,46 miliardy korun, meziročně asi o 500 milionů vyšší. Konsolidovaný zisk po zdanění vzrostl zhruba o 60 milionů na více než 200 milionů Kč. Výsledkům pomohly úspory i vyšší produktivita práce. Letos čeká skupina horší výsledky a zisk nejvýš 140 milionů. Z firmy loni odešlo 40 řidičů kamionů, nové se shánět nedaří. Firma koupí příští rok 12 autobusů. Řekl to generální ředitel GW Jihotrans Robert Krigar. Skupina má 900 zaměstnanců.
"Dá se říct, že loni velice dobře dopadla i mezinárodní kamionová doprava. Bohužel letošní rok začíná být trošku horší, zejména pak od dubna pozorujeme rapidní úbytek práce v kamionové dopravě, poptávka převyšuje nabídku. Největší problém mezinárodní kamionové dopravy je s řidiči, kdy nám loni odešlo zhruba 40 zaměstnanců a nejsme schopni na toto povolání najmout nové mladé lidi, není to pro ně prostě atraktivní. Nikdo to nechce dělat," řekl Krigar.
Meziročně ve skupině ubylo téměř 100 zaměstnanců. Na některých autobusových linkách teď totiž jezdí jiní dopravci. V autobusové divizi má tak skupina o 60 zaměstnanců méně. Mzdy ve firmě letos vzrostly o 12 procent. Řidič kamionu, který najede měsíčně přes 11 000 kilometrů, si měsíčně včetně diet vydělá 60 000 korun čistého, řekl Krigar.
Firma pravidelně obměňuje vozidla i návěsy. Příští rok koupí 12 nových autobusů. Ve společnosti Auta Borek buduje dvě solární elektrárny, další dvě zprovozní příští rok ve svém českobudějovickém areálu v Pekárenské ulici. Novou akvizicí za jednotky milionů Kč je českobudějovická Tomo Tank, desátá čerpací stanice ve skupině. Součástí je distribuce olejů, která ročně dosáhne 400.000 litrů.
Do skupiny patří řada autobusových společností, dále železniční GW Train Regio, Auta Borek či Tachoservis. Pod Jihotrans spadá i deset čerpacích stanic. Skupina má 900 zaměstnanců, 260 nákladních aut, asi 150 autobusů a 45 motorových vlakových jednotek.
(čtk)
Ilustrační foto: GW Jihotrans