Allegro splnilo očekávání pro 3. čtvrtletí a připravuje se na vrchol sezóny.

Allegro splnilo očekávání pro 3. čtvrtletí a připravuje se na vrchol sezóny.

15.11. - Hrubá hodnota zboží (GMV) skupiny, včetně mezinárodních operací, vzrostla o téměř 10 %, což je na horní hranici očekávání, zatímco konsolidovaný upravený zisk EBITDA mírně překonal výhled na 3. čtvrtletí a meziročně vzrostl o 8,4 %. Počet aktivních kupujících dosáhl 20,5 milionu napříč regionálním působením společnosti Allegro,včetně více než 5,5 milionů zákazníků mimo Polsko.

„Příští měsíc bude Allegro slavit 25 let a já jsem rád, že podnikáme další kroky k tomu, abychom se stali nejoblíbenější online nákupní platformou. Náš úspěšný model tržiště zavádíme ve čtyřech východoevropských zemích a další budou následovat,“ řekl Roy Perticucci, generální ředitel společnosti Allegro. „Během osmnácti měsíců spustilo Allegro platformy na třech nových trzích, kde u nás již nakupují miliony spotřebitelů a tisíce místních obchodníků pomocí platformy Allegro rozšiřují možnosti svého podnikání. To dokazuje přizpůsobivost našeho modelu. Allegro nyní obsluhuje 20,5 milionu aktivních kupujících v celém regionu a zjednodušuje obchodování online pro zákazníky i obchodníky všude, kde působíme.“

Polsko

Hrubá hodnota zboří (GMV) z polských operací vzrostla meziročně o 10,8 %, tedy více než pětkrát rychleji než nominální maloobchodní tržby v zemi, a ve třetím čtvrtletí dosáhla 14,7 miliardy PLN. Tržby v Polsku vzrostly meziročně o 17,1 % a ve 3. čtvrtletí dosáhly 2,29 miliardy PLN, přičemž příjmy z reklamy vzrostly meziročně o více než 30 %.

Upravený zisk EBITDA z polských operací vzrostl ve 3. čtvrtletí meziročně o 13,5 % na 883 milionů PLN, což je mírně nad očekáváním. Upravená EBITDA marže dosáhla 6 % GMV, což je opět více než střednědobé očekávání společnosti Allegro v rozmezí 5,3-5,7 %.

Pokračující řízení nákladů a silná konverze hotovosti pomohly snížit zadlužení na 0,95x z 2,2x o rok dříve.

Bezkonkurenční výběr za skvělé ceny se promítá do věrnosti zákazníků. Základna aktivních kupujících společnosti Allegro v Polsku přesáhla ve třetím čtvrtletí 14,9 milionu, přičemž průměrná GMV na aktivního kupujícího zrychlila meziroční růst na 6,8 % a dosáhla 3 950 PLN ročně.

Od spuštění programu v roce 2018 pomohl program Allegro Smart! více než 6 milionům příjemců v Polsku ušetřit prostřednictvím bezplatného doručení více než 13 miliard PLN.

Allegro Pay má více než 2 miliony uživatelů a právě začalo rozšiřovat své portfolio produktů o platební kartu Visa, která umožňuje používat Allegro Pay i mimo platformu Allegro. Hodnota úvěrů poskytnutých fintech odnoží společnosti Allegro vzrostla meziročně o 33 % na 2,7 miliardy PLN, čímž bylo ve 3. čtvrtletí financováno 14,2 % GMV.

Další trhy

Na Allegro.cz a Allegro.sk aktivně nakupuje více než 2,8 milionu českých a slovenských spotřebitelů, z toho 2 miliony nových zákazníků. Pouhého půl roku po spuštění na Slovensku je nyní Allegro.hu v provozu v Maďarsku, kde mají maďarští spotřebitelé přístup k bezkonkurenční nabídce.

Počet obchodníků prodávajících na českých a slovenských tržištích společnosti Allegro vzrostl ve srovnání s předchozím čtvrtletím o 13 % na více než 60 tisíc, přičemž prodeje českých a slovenských obchodníků vzrostly ve srovnání s předchozím čtvrtletím o 40 %.

Na konci třetího čtvrtletí bylo v Česku a na Slovensku téměř 900 000 uživatelů služby Allegro Smart!. Program rozšiřuje svou působnost v celém regionu a pomáhá snižovat náklady spotřebitelů v Polsku, Česku, na Slovensku, ve Slovinsku a v Maďarsku.

Tři nové platformy rozšířily oslovitelný trh společnosti Allegro o téměř 26 milionů lidí. Budoucí spuštění ve Slovinsku a Chorvatsku přidá dalších přibližně 6 milionů.

Výhled

Společnost Allegro očekává ve 4. čtvrtletí meziroční růst GMV polských operací v rozmezí 11-13 %, tržby by měly vzrůst o 13-16 % a upravený zisk EBITDA o 4-7 %. GMV za 4. čtvrtletí u mezinárodních operací očekává meziroční pokles o 25-28 %. Vzhledem k pokračujícímu snižování ztrátových prodejů v segmentu MALL, které kompenzuje organický růst mezinárodních trhů Allegro, mohou tržby meziročně klesnout o 48-52 %, zatímco upravená ztráta EBITDA se očekává ve výši 210-230 mil. CAPEX se ve 4. čtvrtletí předpokládají ve výši 170-180 milionů PLN v Polsku a 30-40 milionů PLN v mezinárodních aktivitách. Očekává se, že konsolidované GMV vzrostou meziročně o 8-10 %, přičemž tržby se v posledním čtvrtletí roku budou pohybovat mezi -2 % a +2 % meziročně. Předpokládá se, že upravený EBITDA skupiny poklesne meziročně o 2-6 % a konsolidované CAPEX dosáhnou 200-220 mil. zlotých. 

(pav)

Foto: Allegro

spinner