22. února 2025, lan

23.2. – Modernizace českého fulfillmentu, komplexnější klientela a posilování značky – takový byl rok 2024 pro brněnskou firmu Authentica Fulfillment. Výsledkem toho je 50% nárůst počtu objednávek a 1,55 milionu odbavených zásilek, které zahrnovaly více než 30 milionů kusů zboží. To doprovázela implementace robotického systému do jejich skladu, sjednocení pod novou entitu Authentica Fulfillment, s. r. o., a nová vizuální identita celé skupiny. Authentica Fulfillment zároveň rozšířila skladovou plochu o 8 tisíc metrů čtverečních a díky automatizaci zvýšila měsíční kapacitu expedice na více než půl milionu zásilek. Během loňského roku rozšířila své klientské portfolio o značky jako Vuch a OlaOla a zorganizovala svou první e-commerce konferenci Authentica Day. Letos plánuje další rozšíření skladových kapacit, aby naplnila rostoucí objem objednávek a onboarding nových klientů.
„Loni prošel náš fulfillment poměrně velkou zatěžkávací zkouškou. Od začátku roku jsme svou pozornost směřovali primárně na dlouho připravovanou automatizaci značné části našeho skladu. Ta je již od října 2024 klíčovou součástí provozu, který někteří měli možnost vidět v rámci naší první e-commerce konference Authentica Day. Přestože se implementace neobešla bez komplikací, podařilo se nám vše ustát a nastavit systém do optimálního provozu. Nyní se chystáme na převedení dalších klientů do skladu s roboty a zároveň dál zefektivňujeme vychystávání objednávek,“ komentuje uplynulý rok Petr Litavec, výkonný ředitel Authentica Fulfillment.
Rebranding, roboti a networking v logistice
V roce 2024 rozšířila Authentica Fulfillment své portfolio o nové komplexnější klienty. Mezi ně patří například český e-shop Vuch, specializující se na módní doplňky, nebo OlaOla, e-shop zaměřený na zdravou výživu a doplňky stravy. Ten s pomocí pokročilé logistiky a skladových technologií Authentica Fulfillment rozšiřuje své působení na zahraniční trhy.
Důležitou součástí loňského roku byla také konference Authentica Day, která se poprvé uskutečnila jako networkingová a vzdělávací akce zaměřená na e-commerce. Zúčastnili se jí zástupci českých i zahraničních e-shopů, poskytovatelů logistických a platebních služeb a odborníci na expanzi. Součástí programu byla také ukázka jejich brněnského robotizovaného skladu s více než 60 autonomními roboty nebo představení nové vizuální identity skupiny Authentica. Cílem tohoto rebrandingu je zpřehlednit nabídku služeb a reflektovat mezinárodní působení společnosti. Letos plánují navazující druhý ročník konference, který opět nabídne prostor pro sdílení zkušeností a diskuzi o aktuálních tématech v oboru.
Fulfillment šitý na míru: nové spolupráce a vylepšené procesy
V nadcházejícím roce se Authentica Fulfillment zaměří na rozšíření své klientské základny a optimalizaci onboardingu nových partnerů. Společnost plánuje další fázi automatizace s cílem zlepšit skladové operace, odstranit zbývající neefektivity a zajistit plynulejší procesy. V návaznosti na zvyšující se požadavky na fulfillment se firma připravuje také na rozšíření svých skladových kapacit do nových prostor.
Součástí plánů na následující rok je také posílení spolupráce se zahraničními e-shopy, především v regionu DACH, tedy v Německu, Rakousku a Švýcarsku. Cílem je nabídnout efektivní logistická řešení firmám, které expandují na evropský trh a hledají flexibilního partnera pro outsourcing logistiky. „V roce 2025 plánujeme rozšíření svého fulfillmentu o sklad zaměřený primárně na B2B segment. Také budeme i nadále pokračovat s vylepšováním procesů automatizace, abychom efektivně zvládli až dva miliony objednávek ročně. Naším dlouhodobým cílem je být spolehlivým partnerem pro rostoucí e-shopy a poskytovat jim kvalitní služby, které podpoří jejich další růst a expanzi,“ uzavírá Litavec.
(lan)
Foto: Authentica Fulfillment