30. července 2024, (pav)
30.7. - Turbulentní rok 2023 se vyznačoval vysokou inflací a s ní související nižší poptávkou spotřebitelů. Propad tržeb obchodníků se odrazil také v obalovém průmyslu. Obrat společnosti THIMM oproti roku 2022 mírně klesl o 10 % a dosáhl výše 1,7 miliardy korun. I letos plánuje investovat do digitalizace a automatizace výroby.
„Rok 2023 přinesl určité výzvy, avšak naše výsledky ukazují jen nepatrný pokles zisku, což dokládá naši schopnost adaptovat se na změny trhu. Vysoký obrat z covidových let je samozřejmě dávno pryč, i přesto se dá hovořit o velice dobrém výsledku. Sektor e-commerce v minulém roce stagnoval, cena obalů však u nás nahoru nešla. Pravděpodobně i kvůli tomu je náš obrat o něco nižší než v předchozím roce. I přes náročné tržní podmínky se nám však podařilo udržet stabilní zisk,” řekl Martin Hejl, CEO společnosti THIMM.
Společnost sídlící ve Všetatech dosáhla obratu 1,7 miliardy korun a do svého provozu a nových technologií investovala 91,2 miliony korun, což je o 20 % více, než v předchozím roce. Plánované investice na rok 2024 jsou v porovnání s rokem 2023 o polovinu menší, a to ve výši 40 milionů korun. „Snažíme se neustále inovovat a přinášet do výroby ty nejmodernější technologie. Digitalizaci a automatizaci výroby vítáme, je to za mě správná cesta, která postupně uleví zaměstnancům od namáhavé fyzické práce a rizika zdravotních problémů, ” řekl Martin Hejl.
Tržby české pobočky THIMMu se za posledních dvacet let zvětšily o téměř 300 %. S rostoucími tržbami přirozeně vzrostl i počet prodaných metrů čtverečních vlnité lepenky, který od roku 2003 narostl o 225 %. Z původních 47 milionů objem vyrostl v roce 2023 na 120 milionů metrů čtverečních. V roce 2022 šlo o 128 milionů metrů čtverečních a v příštím roce by mělo jít o 139,7 milionů metrů čtverečních.
Závod ve Všetatech zaměstnává 378 lidí a pyšní se výrazným zástupem žen, které tvoří skoro 32 % pracovníků. Prvních devět k nim nastoupilo v roce 2006 a od té doby číslo konstantně roste. V současnosti jich v továrně pracuje 52 a dalších 67 společnost zaměstnává v administrativě. V THIMMU jsou otevřeni i pracovníkům z generace Z či generaci lidí nad 55 let, kteří v tomto věku těžko hledají uplatnění. Běžně se účastní různých obalových akcí, ale i například akce Comic-Con. Výjimkou u nich nejsou ani časté exkurze ze všech typů škol, od mateřské až po vysokou.
Společnost se ve svých obalech soustředí nejen na atraktivní design a funkčnost výrobků, ale také na udržitelnost. Proto své výrobky vytváří z nejvíce recyklovatelného materiálu – vlnité lepenky.
(pav)
Foto: THIMM