12. února 2019, Martina Vampulová
DACHSER myslí ekonomicky i ekologicky. Do konce roku 2022 chce společnost nahradit veškerou svoji pozemní manipulační techniku v Evropě technikou na energeticky úsporné lithium-iontové baterie. Celkem se podle údajů firmy bude jednat o výměnu zhruba 6000 kusů prostředků.
Ve srovnání s běžnými kyselinovými olověnými bateriemi se lithium-iontové baterie vyznačují třikrát delší životností a významně kratšími nabíjecími časy. To zvyšuje flexibilitu jejich použití a odpadá nutnost speciálních nabíjecích prostor. Takto vytvořené místo v překládkové hale pak může být využito pro manipulaci s nákladem. „Když zvážíte skutečnost, že odpadnou náklady na údržbu a náklady na opravy při poškození, protože baterie už nebudou muset být každý den vyjmuty z vozidla pro dobití, pak se nasazení lithium-iontové flotily hned vyplatí samo o sobě,“ vysvětlil André Bilz, který ve společnosti DACHSER zastává funkci team leadera fleet management terminal equipment.
Úspora 9,6 milionu kilogramů CO2 ročně
Kromě toho přispívá tato změna i k udržitelnosti životního prostředí. Za prvé běžné baterie, které už po přibližně 1200 nabíjecích cyklech musejí být vyměněny, obsahují jedovatý těžký kov – olovo. Za druhé lithium-iontové baterie spoří energii a tím ušetří také asi 1600 kilogramů CO2 na manipulační vozidlo a rok. To při 6000 manipulačních prostředcích představuje 9,6 milionu kilogramů CO2 za rok.
„DACHSER průběžně investuje do moderních logistických prostor a vybavení a tím v konečném důsledku také zvyšuje kvalitu svých služeb,“ řekl Michael Schilling, provozní ředitel divize Road Logistics společnosti DACHSER, a dodal: „Tento modernizační projekt je vynikajícím příkladem toho, jak mohou jít profitabilita a udržitelnost ruku v ruce a přitom být k užitku i našim zákazníkům.“
Výměna bude probíhat postupně
DACHSER chce všechny pobočky pozemní logistiky v Evropě převést na nové technologie do roku 2022. Realizace bude probíhat krok za krokem, pobočky nebudou pracovat s oběma technologiemi zároveň. Lithium-iontové technologie už byly úspěšně zavedeny na pobočkách v Radeburgu a Erlensee (pobočka pro Food Logistics) v Německu, následovat budou nové stavby a přístavby, jako například na pobočkách ve Freiburgu či Mnichově, ve kterých už se předem počítá s potřebnou elektrickou infrastrukturou.
DACHSER bude i nadále spolupracovat s různými dodavateli manipulační techniky. U bateriových technologií, dobíjecí infrastruktury a softwaru pro management energií sází na společnost Triathlon jako svého preferovaného dodavatele.
(mna)
Foto: Dachser