12. října 2022, lan
Mezinárodní logistický provider Dachser uvede příští rok na silnice v německém Magdeburgu 27tunové nákladní vozidlo Hyundai Xcient. Toto bezemisní vozidlo bude používáno pro regionální distribuci i pro pravidelné noční přepravy do Berlína. Další nákladní vozidlo na vodíkové palivové články – 19tunový Enginius Bluepower – začne realizovat dodávky pro Dachser do centra Hamburku v polovině roku 2023.
V Magdeburgu naplánoval Dachser zahájení provozu kamionu Hyundai Xcient na vodíkové palivové články na začátek roku 2023. Vozidlo, které má celkovou povolenou hmotnost 27 tun a nabízí kapacitu 18 paletových míst, má dojezd až 400 kilometrů, takže může být použito ve dvousměnném provozu. Kamion budou řídit profesionální řidiči, kteří v letošním roce absolvují v Dachseru svoje zaškolení. Přes den bude tento FCEV kamion testovaný pro regionální rozvozy v okolí Magdeburgu, v noci bude nasazen do systémových přeprav a bude jezdit na Dachser pobočku v Berlíně‑Schönefeldu. Pro noční provoz bude toto vozidlo s nulovými emisemi vybaveno tandemovým nosičem pro výměnné nástavby. Zařízení pro tankování vodíku budou k dispozici poblíž obou poboček společnosti Dachser v Magdeburgu a Berlíně v době dodání vozidla.
Smluvním partnerem tohoto projektu je společnost H2 Delivery Truck Pool GmbH & Co. KG z Magdeburgu. Tato obchodní společnost je součástí společnosti H2 Green Power & Logistics GmbH, která představila logistiku užitkových vozidel na vodíkový pohon s nákladním vozidlem Hyundai Xcient FCEV na své roadshow, během které na konci roku 2021 navštívila jedenáct německých měst.
Bezemisně v Hamburku
Od poloviny roku 2023 nasadí společnost Dachser nákladní vozidlo Bluepower 1938 FCEV od společnosti Enginus se sídlem v Brémách, která je dceřinnou společností skupiny Faun Group, a to pro dodávky do centra Hamburku. Kamion doplní koncept DACHSER Emission‑Free Delivery, který se vyznačuje nulovými emisemi, a jeho spuštění je naplánováno v Hamburku již na podzim roku 2022. Bluepower 1938 má celkovou povolenou hmotnost 19 tun a přepraví ve skříňovém návěsu až 18 palet zboží. Jeho odhadovaný dojezd činí 250 kilometrů plus rezerva a je tak ideální pro dodávky do center měst. Kromě toho nabízí i vysoký potenciál rekuperace.
(lan)
Foto: Dachser