12. listopadu 2022, lan
Autonomní vozidla, která se rojí po podlaze haly rychlostí až deset metrů za sekundu a ukládají zásilky s přesností na míru: na první pohled to může znít jako sci‑fi, ale v depu 250 společnosti DPD v Kolíně nad Rýnem ve čtvrti Porz se to již stalo realitou.
Po dobu dvou týdnů se zde testovaly takzvané LoadRunnery, aby se ověřila jejich praktická použitelnost v téměř reálných podmínkách. Tato autonomní dopravní vozidla vyvinul Fraunhoferův institut pro materiálové toky a logistiku. A společně s tímto institutem by skupina KION Group ráda přivedla autonomní rojové roboty k tržní zralosti. Při praktickém testování vystupuje německá společnost DPD v tomto zajímavém projektu jako průmyslový partner. Tato dopravní vozidla bez řidiče jsou totiž nejen neuvěřitelně rychlá a obratná, ale také nastavují nová měřítka v oblasti využití umělé inteligence. V logistickém prostoru se sice pohybují nezávisle na sobě, přesto však vzájemně koordinují své přepravní trasy a v případě potřeby řeší přepravní úkoly kooperativně.
Samostatně dokážou jednotlivé LoadRunnery přepravovat a třídit balíky v hmotnostním rozmezí od 200 gramů do 31,5 kilogramu a s maximální délkou hrany 60cm. To v současné době odpovídá přibližně 60 až 65 procentům objemu zásilek společnosti DPD. Pokud však LoadRunner někdy potřebuje pomoc svých „kolegů“, může se několik vozidel snadno a rychle spojit a pracovat jako tým,
(lan)
Ilustrační foto: DPD