7. listopadu 2024, PR
Dachser Czech Republic v posledních několika letech významně investuje do svého rozvoje. Jaké investiční projekty nedávno dokončila a na co se chce v budoucnu dále zaměřovat, o tom jsme hovořili s Ing. Janem Polterem, MBA, obchodním ředitelem společnosti.
Dachser je rodinná společnost, a to se také odráží v její investiční politice. Jaké aktuální významné investice byste rád zmínil?
Naší největší investicí byla jednoznačně výstavba nového překládkového skladu na naší největší české pobočce v Kladně s novými administrativními prostorami. Kromě toho jsme také významně investovali do rozvoje našich bezemisních konceptů a do vzdělávání zaměstnanců.
Jak se tedy rozrostla pobočka ve středních Čechách a jaký přínos to pro vás znamená?
Pobočka v Kladně se rozrostla o nový cross dock o velikosti 4 000 m2 a část venkovních prostor na celkovou plochu 67 800 m2. Přistavěli jsme i administrativní prostory formou vestavby a kompletně renovujeme stávající kanceláře. Díky nové překládkové hale jsme schopni ještě rychleji konsolidovat zboží na překládce a zrychlovat doručení do všech destinací naší sběrné služby. Jen z Kladna vyjíždí každý den na 40 zahraničních a národních linek.
Jsou mezi nimi některé zajímavé destinace?
Máme vynikající spojení a rychlé doručovací časy do všech koutů Německa. Ale pravidelné denní linky jezdí na trasách přes celou Evropu, například do Španělska nebo Skandinávie. Díky našemu eurohubu máme i skvělé spojení na Balkán. Kromě toho zavedlo naše celní oddělení nové služby pro importy z Velké Británie, takže i tam nabízíme rychlé spojení.
Kladno je zároveň i pobočkou, kde poskytujete služby kontraktní logistiky. Je to tak?
Ano, díky výstavbě v Kladně se nám uvolnily ruce a máme více prostoru i pro služby kontraktní logistiky. V našem podání je to velký balík služeb od nákupní logistiky, skladování, služeb s přidanou hodnotou až po distribuční logistiku. Poskytujeme ji zákazníkům z průmyslu i retailu a máme v tomto ohledu skvělé výsledky právě díky integraci všech logistických služeb.
Vraťme se k výstavbě, zahrnuli jste do ní i nejmodernější technologie?
Stavba je v souladu s našimi principy udržitelného rozvoje. Snažili jsme se do ní hned od počátku zakomponovat technologie vedoucí k ochraně klimatu a přírodních zdrojů. Máme zde tepelná čerpadla, využíváme vzduchotechniku s rekuperací pro zpětné získávání tepla. Postavili jsme rezervoár pro svod dešťové vody ze střechy budov, kterou jako „šedou vodu“ používáme pro sociální zařízení a závlahu zeleně. Tu jsme vybírali s ohledem na zachování biodiverzity v okolí pobočky. Používáme inteligentní systém osvětlení. A do konce roku spouštíme provoz fotovoltaické elektrárny instalované na střeše, která bude dodávat elektřinu pro provoz budov i vlastní dobíjecí stanice pro osobní i nákladní automobily.
Rozšířili jste tedy i koncept bezemisního zásobování?
Ano, doručování s nulovými lokálními emisemi jsme zahájili už v roce 2020 a každý rok se v oblasti bezemisní distribuce dále posouváme. V současné době už zásobujeme nejen vybrané části centra Prahy a Hradce Králové s nulovými emisemi, ale spustili jsme také dálkové linky realizované vozidly na elektropohon – ta národní jezdí mezi pobočkami v Kladně a Hradci Králové, mezinárodní spojuje Kladno a německý Hof. Novinkami z letošního léta jsou elektrická vozidla FUSO eCanter Next Generation, která používáme pro distribuci na poslední míli. Jen pro zajímavost, Dachser je první společnost v České republice, které je mohla na své trasy nasadit.
Je to tedy směr, kterým se Dachser vydává?
Naším cílem je poskytovat kvalitní služby našim zákazníkům, maximálně vycházet vstříc jejich požadavkům a pomáhat jim být díky naší logistice konkurenceschopnější. Přitom jako společnost sledujeme naše principy udržitelného rozvoje a strategii pro ochranu klimatu. Takže ano, v alternativních technologiích vidíme budoucnost a nasazujeme je tam, kde to dává smysl. Nedávno jsme například společně s naším zákazníkem spustili vnitrostátní přepravy s využitím nízkoemisního biopaliva HVO100. Ale především se soustavně a intenzivně soustředíme na konsolidaci a plánování přeprav, protože každá taková optimalizace má potenciál úspory CO2. A s napětím očekáváme, co nám v oblasti alternativních pohonů přinese další technologický pokrok.
(PR)
Foto: Dachser