24. srpna 2020, PR
24.8. - Logistická událost roku klepe na dveře – kongres EASTLOG se uskuteční už 17. září v pražském O2 Universu. Letošní ročník je plný skvělých řečníků, mezi těmi hlavními dominují např. ekonomové Sean Culey a Tomáš Sedláček.
A právě přednáška světově uznávaného ekonoma Seana Culeyho odstartuje maraton plný informací, které jinde neuslyšíte. Jeho prezentace bude zaměřena na téma Úspěch v době digitální: Potřeba koperníkovské revoluce v podnikání. Pokud vás zajímá, jak nová vlna revolučních technologií zásadně mění téměř všechny aspekty dodavatelského řetězce, nenechte si jeho obsahově zajímavou informacemi nabitou řeč ujít. Chybět nebude ani autogramiáda jeho nejnovější knihy „Transition Point“.
Panelová diskuze na téma Decelerace logistiky
Následovat bude panelová diskuze na téma Decelerace logistiky. Mnohé provozy přibrzdily své tempo, pro jiné byla virová rána příležitostí k dalšímu rozvoji. Panelová diskuze se zaměří na aspekty decelerace logistiky a nastíní cesty k maximálně rychlému tempu růstu. Praktické rady, jak logistiku rozjet na plné obrátky a přitom být připraven na další možné hrozby. Budou v ní diskutovat Martin Baláž (Prologis), Kamil Blažek (Sdružení pro zahraniční investice), Marek Cvačka (ESA logistika), Aleš Malucha (Rohlík.cz) a Pavel Sovička (Panattoni). Moderátorem bude Petr Rožek (Svaz spedice a logistiky ČR). Po obědové přestávce, v rámci níž se bude konat série organizovaných B2B setkání v rámci sekce BizLog a také slavnostní setkání Klubu logistických manažerů, bude odpolední program rozdělen do několika sekcí: LOG-IN, AUTOLOG, ESHOPLOG a RETAILOG. Podívejme se na ně postupně alespoň ve stručnosti.
LOG-IN: inspirativní inovace v logistice
Začněme sekcí LOG-IN. Tu zahájí Pavel Pánek, ředitel logistiky pivovaru Budějovický Budvar, a Tomáš Martoch, senior manažer ECR z GS1 Czech Republic. Jejich případová studie o tom, jak efektivně využívat informace poskytované obchodníky v EDI zprávě INVRPT (stav zásob, prodej zboží, příjem na sklad) pro účely logistiky, obchodu, marketingu a financí, jistě přinese zajímavé informace všem, které tato problematika zajímá. O inovacích bude také prezentace společnosti U & Sluno. Poté Jozef Vereš (Photoneo) bude mluvit na téma 3D vidění a umělá inteligence: pokročilá automatizace – budoucnost logistiky. Zavádění robotů do logistických procesů zvyšuje produktivitu a výkon, šetří čas a peníze, a v neposlední řadě eliminuje riziko zranění na pracovišti. Přijďte se inspirovat. Následovat bude prezentace společnosti Manufactus na téma Akcelerace se stálým růstem – Jak udržet logistické tempo se zrychlující se ekonomikou globálního světa.
Proč stávající způsob řízení materiálových toků dosáhl svého maxima? O těchto tématech bude hovořit Venuše Dolejšová, která již pátým rokem působí jako supply chain a kanbanový profesionál. Milan Muňko ze společnosti Gopall poté bude mluvit o kooperativní výměně palet a pánové Marek Puškár a Marek Maťovčík (SysTech Group) se zaměří na inovativní řešení a nové trendy v autonomní logistice.
A co dál? Rychlost expedice jako klíčový faktor pro e-commerce. Tak zní název prezentace, kterou povedou Tomáš Kormaňák (GRiT) a Petr Matoušek (Bonus Bona).
AUTOLOG: vystoupí i zástupce automobilky ŠKODA AUTO
Sekce AUTOLOG přinese ty nejaktuálnější a nejzajímavější informace z automotive sféry, samozřejmě z pohledu logistiky. Na téma „Aktuální situace v automotive sektoru – příležitosti Sdružení automobilového průmyslu. Očekávaná bude i přednáška automobilky ŠKODA AUTO. Vystoupí totiž přímo Lubor Šrámek, vedoucí CKD Centra ŠKODA AUTO. V úvodu jeho příspěvku bude představena společnost ŠKODA AUTO a útvar Logistiky ŠKODA AUTO. Hlavním zaměřením příspěvku pak bude, s jakými výzvami se musela Logistika ŠKODA AUTO popasovat během nouzového stavu v ČR a především to, jaká opatření museli logistici udělat při restartu výroby. Logistika je důležitým prvkem ve výrobním řetězci vozů ŠKODA, proto musí fungovat perfektně a v dnešní době především bezpečně. Přijďte se inspirovat od těch nejpovolanějších.
O netradičních řešeních tradičních problémů budou mluvit v rámci případové studie Václav Mareš (Faurecia Seating Pisek) a Aleš Hušek a Zdeněk Karban (Toyota Material Handling CZ). Obzvláště v době výrazných změn objednávek od zákazníků se ukazuje, jak je důležité důsledně sledovat stav zásob komponentů i hotové výroby. Významnou roli v logistickém plánování hrají také správně nastavené systémy plánování výroby a interních toků materiálů. Právě k tomu sdělí své praktické poznatky generální ředitel společnosti Kiekert-CS Petr Kuchyňa. Nebude chybět ani prezident sdružení ČESMAD Bohemia Josef Melzer a další profesionálové.
Zajímavá jistě bude i paneloví diskuze Změny v automotive. Zaměří se na dopady v automotive, konkrétně na témata deglobalizace, dopad koronaviru a elektromobilita. Kromě Lubora Šrámka vystoupí i Bert Hesselink (CTP), Josef Melzer, Jan Kodada (Gebrüder Weiss) a Tomáš Zveřina (Magna Exteriors (Bohemia).
ESHOPLOG: nejžhavější trendy z logistiky e-shopů. V programu i IKEA!
Velmi zajímavá a nabitá bude i sekce ESHOPLOG. Bude ji moderovat logistický profesionál Rudolf Žůrek. Na téma „Jak na efektivní nábor zaměstnanců do skladů e-shopů a dopravy“ se zaměří Hana Slepičková (Alza.cz). „Provozní inteligence skladu a multikanálová distribuce“, tak zní název prezentace od Petera Bílika (Anasoft) a Jána Chalabaly (Dedoles). Zmiňme také případovou studii „Expediční sklad na cestě k ecommerce 4.0 aneb jak efektivně vychystávat objednávky pro e-shop“ od společností Kardex Remstar a KCK Cyklosport-Mode. A to zdaleka není vše: velice zajímavé bude vystoupení společnosti IKEA. V exkluzivní prezentaci se Yiannis Mitris, vedoucí týmu IKEA pro fulfillment pro Českou republiku, Slovensko a Maďarsko, podívá na to, jak se IKEA mění z kamenného obchodu na multikanálovou maloobchodní organizaci. Je to obrovská výzva – nejen z pohledu tradice nakupování v obchodech IKEA, ale i s přihlédnutím k široké škále tvarů a velikostí výrobků, jež firma prodává a doručuje svým zákazníkům. Poté se uskuteční panelová diskuze Last mile pro eshopy. V rámci ní se o své názory podělí Dušan Drábek (BNP Paribas), Petr Horák (PPL CZ) a Ondřej Žák (Mall Group).
RETAILOG: efektivní logistika v retailu – jak na ni?
Nejnovějšími trendy nabitá je i sekce RETAILOG. Jim Whitehead, středoevropský distribuční ředitel řetězce Tesco, promluví na téma Efektivní logistika jako možnost, jak snížit plýtvání potravin. O rozvoji společnosti pohledem supply chainu budu hovořit Roman Dittrich ze společnosti Karlovarské minerální vody.
Jak zefektivnit spolupráci dodavatelů s řetězci? Tak zní název prezentace zástupců společností CHEP,
Penny Market a Unilever. O zvýšení efektivity logistiky bude rovněž přednáška společností K. Hartwell
a Rossman.
Tomáš Sedláček: Svět (z) korony. A nejen to!
A společný odpolední program? Zahájí ho ekonom Tomáš Sedláček s tématem Svět (z) korony. Bude také účastníkem následné panelové diskuze na téma Krizový management: cesta z koronakrize. Té se dále zúčastní David Čepek (Linde Material Handling Česká republika), Ferdinand Hlobil (Cushman & Wakefield), Miroslava Jechoux (Klub logistických manažerů) a Daniel Knaisl (Geis) a Tomáš Míček (P3). Následovat bude ocenění těch nejlepších logistických inovací a tradiční Logistický Business mixér, večer plný zábavy a networkingu.
(PR)
Foto: EASTLOG