Logistika se bude digitalizovat, pomáhají v tom i Češi

Logistika se bude digitalizovat, pomáhají v tom i Češi

13.7. - Logistika patří k sektorům nejméně zasažených digitalizací. Standardním pracovním nástrojem pro většinu manažerů v logistických odděleních, i u samotných dopravců, je stále telefon, tužka, papír. To se ale má dle dat globální poradenské společnosti Gartner v blízké budoucnosti změnit. Zatímco v roce 2021 využívalo digitální logistický ekosystém 1 % z dotazovaných manažerů, v roce 2025 to má být již 23 %.

To potvrzuje i André Dravecký, jeden ze zakladatelů českého startupu Ringil, který se právě digitalizací logistických procesů zabývá. “Oslovuje nás celá řada firem. Od globálních značek jako je Yankee Candles nebo Notino, po lokální, veřejnosti neznáme, společnosti. Pomáháme jim řídit distribuci nákladu od A do Z. Od avizace jejich dodavatelů po doručení klientům. Zapojujeme všechny subjekty na jednom místě a šetříme až 15 procent nákladů na transport a až 80 procent manuální a administrativní práce,” uvedl André Dravecký.

Potenciál v digitalizaci logistiky vidí i investoři. Do Ringilu na jaře letošního roku investoval český fond Depo Ventures, Alex Pilař nebo i andělský investor ze Silicon Valley Isaac Applbaum. „André pochází z rodiny, která spravuje menší tuzemskou přepravní společnost. Jeho první projekt Shipvio soutěžil s německou technologickou společností Sennder o prvenství na trhu digitální nákladní přepravy. André je jednoduše předurčen v tomto odvětví dělat velké věci,” dodal partner v Depo Ventures Michal Ciffa.

Digitalizace logistiky má kromě zřejmých byznysových výhod spočívající v úspoře nákladů pro firmy i pozitivní dopady na životní prostředí. V celé EU jezdí v současnosti přibližně 20 % ze všech kamionů prázdných, často při zpáteční cestě od zákazníka. To znamená 34 miliard “mrtvých” kilometrů, které tvoří zbytečné emise, které lze díky vyšší efektivitě managementu dopravy výrazně omezit.

“Technologie a digitalizace jsou jedinou reálnou cestou, jak se jako společnost posunout k udržitelnější budoucnosti. V dnešní globalizované společnosti je nereálné nákladní dopravu výrazně omezovat a je to i kontraproduktivní, koneckonců zboží, které převážejí, využíváme v denním životě všichni. Je zde ale obrovský prostor k vyšší efektivitě a z ní plynoucí úspory pohonnýc hmot,” uzavřel André Dravecký.

O společnosti Ringil

Ringil je modulární logistický software, který se podobně jako kostky LEGO dokáže přizpůsobit zákazníkům a digitalizovat tak nákladní operace od začátku do konce a automatizovat až 80 % manuální práce.

V současnosti využívají služby Ringil desítky klientů v čele se společností NOTINO, Huhtamaki nebo Eismann Group Automotive. Mezi investory patří Depo Ventures, Alex Pilař nebo andělský investor ze Silicon Valley Isaac Applbaum.

(pav)

Logo: Ringil 

spinner