Obrat společnosti DACHSER v Česku roste už šestým rokem, letos překoná hranici tří miliard

Obrat společnosti DACHSER v Česku roste už šestým rokem, letos překoná hranici tří miliard

Přibližně 1,12 milionu kusů zásilek a obrat překračující hranici tří miliard Kč. Takový byl podle předběžných ekonomických výsledků letošní rok pro společnost DACHSER Czech Republic. Na tradičním předvánočním setkání v Praze o tom informovali generální ředitel Jan Pihar a obchodní a marketingový ředitel Jan Polter (na fotografii vpravo).

Podle předběžných výsledků DACHSER v České republice eviduje nárůst počtu zásilek přibližně o dvě procenta, zatímco tonáž ve srovnání s loňským rokem vzrostla o 2,5 procenta. „Zaznamenali jsme mírný pokles v exportní tonáži, ale počet zásilek směřujících na export vzrostl z 565 tisíc na 575 tisíc,“ uvedl Jan Pihar. S mírným optimismem se oba představitelé společnosti DACHSER Czech Republic dívají i do budoucna. Očekávají, že tržby v příštím roce porostou stejně jako letos, tedy zhruba o pět procent. „Máme dostatek skladových kapacit v nových prostorách našich poboček v Ostravě a Hradci Králové, a navíc je naše portfolio hodně diverzifikované. Proto dokážeme například pokles v oblasti automotive vykrýt logistickými službami DIY,“ vysvětlil Jan Polter. Zároveň připomněl, že pobočka v Ostravě se letos v září přestěhovala do nových skladových a administrativních prostor o rozloze 3900 m2. Je zde k dispozici 3000 paletových míst a 16 nakládacích ramp. V novém objektu je i zóna pro manipulaci s nebezpečným zbožím podle dohody ADR.

Investice do zaměstnanců i inovací

Společnost DACHSER ovšem v letošním roce neinvestovala jen do přesunu pobočky v Ostravě, ale také do rozvoje zaměstnanců či inovací. Jen do vzdělávání a školení svých zaměstnanců DACHSER v Česku každoročně investuje pět až sedm, milionů Kč.

„Naším cílem je poskytovat kvalitní služby na míru našim zákazníkům, stále proto vyvíjíme nová řešení, testujeme nové technologie a přicházíme s inovacemi,“ uvedl Jan Polter a zmínil, že jen v letošním roce DACHSER testoval několik technologických novinek. Ve své provozovně v Letohradu ve východních Čechách například vyzkoušeli skladoví operátoři výhody exoskeletonu, největší česká pobočka DACHSER Kladno otestovala tzv. finger scanner a pro plánování skladových layoutů využila společnost i virtuální realitu. DACHSER u nás poprvé v souladu s principy udržitelného rozvoje představil i nákladní elektrokolo, které už úspěšně testuje při zásobování center některých evropských měst. S nápady na zlepšení přicházejí v rámci programu Idea2net zaměstnanci společnosti na všech úrovních.

Idea2net, specifický systém společnosti DACHSER pro cílené vyhledávání nápadů souvisejících s logistikou, pak představil Jan Pihar s tím, že systém firma zavádí na všech pobočkách ve světě a přispívat do něho mohou všichni zaměstnanci. Nejlepší nápady jsou potom implementovány v celé logistické síti DACHSER.

Podle Jana Poltera se logistická síť opírá o tři hlavní pilíře – síť strategicky umístěných poboček a Eurohubů, jednotné informační systémy a přes třicet tisíc kvalifikovaných pracovníků po celém světě. A právě vzdělávání zaměstnanců je další důležitou oblastí, do které nejen v České republice plynou nemalé finanční prostředky. Zaměstnanci DACHSERU v České republice přitom v letošním roce absolvovali přes 13 tisíc hodin školení, což v přepočtu vychází v průměru na tři dny na jednoho člověka. Většina poboček DACHSER po světě přitom dosahuje zhruba 2,5 dne. „Vzdělávání u nás je založené na konsenzu mezi zaměstnavatelem a zaměstnancem a propracovaném systému vzdělávacích aktivit,“ vysvětlil Jan Pihar a dodal, že systém vzdělávání je u společnosti DACHSER velmi propracovaný. Firma vytvořila globální systém interních auditorů a provozuje vlastní školicí středisko, tzv. DACHSER Academy. „Jsme si vědomi toho, jakým způsobem ovlivňuje vzdělání našich lidí kvalitu našich služeb. A také víme, jak významné důsledky může přinést situace na trhu práce a nízká nezaměstnanost,“ uvedl Jan Pihar a dodal, že dlouhodobým cílem firmy je proto soustavně zvyšovat kvalifikaci zaměstnanců a zaměřovat se na ještě lepší zapracování nových pracovníků, tzv. on-boarding proces.

Martina Vampulová

Foto: MNA

spinner