6. listopadu 2024, PR
7.11. - Společnost TIMOCOM začala působit na trhu jako provozovatel burzy přeprav a nákladů a postupně se stala poskytovatelem komplexních služeb pro logistiku. Její aktuální nabídku nám přiblížil Sales Team Leader CZ Radovan Tišer.
TIMOCOM se transformoval z burzy přeprav na systém, který integruje řadu funkcionalit pro zefektivnění silniční nákladní přepravy. Jak tato integrace a nezbytná digitalizace probíhá?
Přesně tak. TIMOCOM se transformoval z burzy přeprav na logistický systém, který integruje řadu funkcionalit pro zefektivnění přeprav.
Burza nákladů s více než 1 milionem mezinárodních nabídek denně je samozřejmě stále klíčová služba – umožňuje například skladování pro optimalizaci skladových kapacit, výběrová řízení pro nalezení spolehlivých partnerů, trasy & výdaje pro plánování optimálních cest a výpočet nákladů, správa objednávek pro jasný přehled a statistiku, tracking pro sledování přeprav, přístup k službě mezinárodní inkaso a rozhraní pro propojení s různými systémy zákazníka skrze API.
Nabízíme také služby našich partnerů, zmíním například faktoring pro rychlé úhrady faktur a pojištění přepravy pro lepší zabezpečení nákladu.
Jednou z funkcí, která to dokazuje, je uzavřená burza nákladů, ve které zadavatel přeprav může přizvat své vybrané přepravce a používat systém pouze pro správu a přidělování zakázek. Tyto nabídky se poté můžou, ale také vůbec nemusí, dostat na veřejnou burzu nákladů. Vše je jen o domluvě a nastavení dle přání zákazníka.
Na letošní konferenci SpeedCHAIN jste obdrželi ocenění Logistics Excellence Award za úsilí věnované hledání technologických možností na cestě k novému, udržitelnému a efektivnímu dodavatelskému řetězci. Vývoj v této oblasti však jde rychle kupředu. Na co se hodláte zaměřovat v dalším období?
Ocenění Logistics Excellence Award si nesmírně vážíme a určitě neusínáme na vavřínech. V nadcházejícím období se zaměříme na spuštění TIMOCOM AI, nástroje s umělou inteligencí, který výrazně zrychlí a zjednoduší práci s naším systémem. Funkce budeme postupně odhalovat, ale již nyní mohu slíbit, že je na co se těšit.
Dále plánujeme vylepšení a nové funkcionality na základě zpětné vazby od zákazníků. Nasloucháme jejich podnětům a neustále ladíme systém, aby co nejlépe vyhovoval jejich potřebám. Naším cílem je přinášet inovace a efektivitu v logistice. Chceme být partnerem, který nejen sleduje trendy, ale také je spoluvytváří, a tím přispívá k rozvoji logistického odvětví.
TIMOCOM je německá společnost, ale na českém a slovenském trhu má silné zastoupení. Můžete činnost zdejšího zastoupení a péči o zákazníky přiblížit?
TIMOCOM je německá společnost, ale na českém a slovenském trhu působíme již od roku 1997 a máme zde opravdu silné zastoupení. Náš tým, ve kterém nyní pracuje více než 30 kolegů, se stará o zákazníky z České a Slovenské republiky a plánujeme jej v příštím roce dále posílit a zvyšovat kvalitu našich služeb. Plně si uvědomujeme důležitost komunikace v rodném jazyce našich zákazníků, proto je pro nás klíčové být jim co nejblíže.
Kromě vedení zde máme obchodní oddělení, které se stará o navazování a udržování obchodních vztahů, zákaznický servis, který poskytuje podporu a řeší dotazy našich klientů, oddělení bezpečnosti, jež se zaměřuje na bezpečnostní aspekty spolupráce, marketingové oddělení, které propaguje naše služby a informuje o novinkách, a také inkasní oddělení, které pomáhá řešit otázky spojené s platbami a pohledávkami.
Díky dlouholetému působení na tomto trhu můžeme lépe reagovat na specifické potřeby českých a slovenských klientů a nabízet řešení v jazyce, kterému rozumí.
Řada firem má již své ověřené a spolehlivé partnery. Co takovým zákazníkům můžete nabídnout. A jak zajišťujete, že i noví partneři, s kterými vaším prostřednictvím vejdou v kontakt, budou stejně spolehliví?
Pro firmy, které již mají své ověřené a spolehlivé partnery, nabízíme především možnost efektivnější spolupráce s těmito partnery prostřednictvím našeho systému. Jednou z možností je využití uzavřené burzy, která umožňuje pracovat výhradně s vybranými partnery v rámci naší platformy. Tím je zajištěna maximální efektivita při přepravě.
Mnoho zákazníků také využívá nástroje jako objednávky, tracking nebo rozhraní, které umožňují centralizovanou správu logistických procesů, což šetří čas a zvyšuje transparentnost.
Pokud jde o nové partnery, spolehlivost je pro nás klíčová. Každý nový zákazník je důkladně prověřován. Základem je bezpečnostní kontrola ještě před přístupem do systému, která zajišťuje, že všichni členové naší platformy jsou ověřenými a důvěryhodnými obchodními partnery. Naše dlouhodobé závazky v oblasti bezpečnosti znamenají, že pravidelně monitorujeme a aktualizujeme naše bezpečnostní postupy, aby byl zajištěn maximální standard ochrany pro všechny naše uživatele.
Tímto přístupem zajišťujeme, že i při navazování nových obchodních vztahů prostřednictvím TIMOCOM Marketplace je zachována vysoká úroveň spolehlivosti.
V současné době představujete vaši společnost pod mottem
TIMOCOM pro každého. Co si pod tím lze představit?
Pod mottem „TIMOCOM pro každého“ chceme vyjádřit, že naše služby jsou navrženy tak, aby byly přístupné a užitečné pro všechny subjekty v oblasti dopravy a logistiky, bez ohledu na jejich velikost či specializaci. Ať už jste malá rodinná firma, středně velký podnik nebo velká korporace, naše platforma nabízí řešení, která mohou být přizpůsobena vašim specifickým potřebám.
Chceme být partnerem, který umožňuje všem účastníkům trhu využívat výhody digitalizace a inovací v logistice. Tím přispíváme k efektivnějšímu a udržitelnějšímu dodavatelskému řetězci pro všechny. „TIMOCOM pro každého“ tedy znamená, že jsme tu pro vás bez ohledu na to, kde se nacházíte v hodnotovém řetězci nebo jaké jsou vaše specifické potřeby.
Chceme, aby si každý mohl náš systém bezplatně otestovat a poté se rozhodl, zda je pro něj TIMOCOM zajímavý, nebo zda raději zůstane u mailování, telefonování a excelovských tabulek.
(PR)
Foto: TIMOCOM