26. března 2020, pav
Český automotive start-up Carvago po úspěšném pilotním provozu na tuzemském trhu expanduje za hranice. V první fázi se pro B2B partnery otevírá v Německu, Francii a Dánsku, další regiony budou přibývat. Strategickým partnerem této expanze v oblasti logistiky je společnost GEFCO, s níž Carvago koncem roku 2019 představil testovací centrum TechYard.
Do zahraniční expanze v rámci prodejů ojetých automobilů je aktuálně zapojeno zhruba 50 partnerů a více než 400 prodejců z regionů, do kterých Carvago nově vstupuje. V rámci mezinárodního B2B modelu postaveného na pokročilé analýze dat Carvago pomůže zvyšovat likviditu partnerských vozových parků ojetých automobilů v celé Evropě. Právě díky datům ze všech evropských trhů, kterými Carvago disponuje, dokáže spojit nabídku s poptávkou napříč všemi zeměmi. V prvotní fázi se Carvago soustředí na export tuzemských aut do jednoho až tří let stáří se zárukou a minimálním nájezdem, která nejsou kvůli vyšší ceně pro české zákazníky příliš atraktivní, a exportuje je na zahraniční trhy, kde patří mezi nedostatkové zboží. Už nyní má Carvago v nabídce přes 700 vozů od českých partnerů a toto číslo by mělo v dalších měsících růst. „Aktuálně evidujeme zájem zejména ze strany německých dealerů o kvalitní a prověřené vozy z České republiky. Jedná se především o mladá auta, například předváděcí vozy s ověřeným původem nebo ukončené roční leasingy. O tyto automobily, patřící do kategorie malých vozů nebo vozů nižší střední třídy, kterých je u nás přebytek, je velký zájem i díky tomu, že jsou levnější než totožné vozy na německém trhu,“ řekl Jan Kranát, COO a spoluzakladatel start-upu Carvago.
Veškeré servisní a kontrolní úkony probíhají v testovacím centru TechYard, které zároveň slouží jako centrální logistický hub. O door2door logistiku vozů se stará společnost GEFCO i v mezinárodním měřítku. „Ačkoli jsme se službami pro ojeté vozy začali teprve nedávno, poptávka v tomto segmentu strmě roste a dalším logickým krokem je právě vstup na zahraniční trhy a vytvoření stabilního ekosystému s adekvátními kapacitami pro zajištění individuálních přeprav, prostorem pro skladování i technickým zázemím pro testování zánovních aut,“ řekl Miloš Mrázek, manažer logistiky hotových vozů společnosti GEFCO. Koncept testovacích a logistických center Tech-
Yard by se měl rozšiřovat i do dalších zemí, kam bude Carvago expandovat.
(pav)
Foto: Carvago