28. srpna 2022, (pav)
28.8. - Dalších 25 autobusů v barvách Flixbusu nabízí cestujícím plnohodnotný digitální zážitek z cesty díky řešení české Passengery. Největší evropský dopravce na poli dálkových autobusů rozšiřuje počet vozů vybavených 4G/LTE a některé již s 5G internetovou konektivitou a infotainment portálem. Na mobilu nebo jiném zařízení s připojením k Wi-Fi tak cestující mohou využít nabídku novinek, her, najdou tam i aktuální informace o cestě nebo možnost ohodnotit služby dopravce. Flixbus dlouhodobě počet autobusů vybavených řešením Passengera navyšuje, vozidla kromě českých vnitrostátních linek nasazuje také na oblíbených evropských spojích do Francie, Německa a nově také Maďarska.
Passengera pomáhá českému Flixbusu měnit autobusy v pojízdné kanceláře či zábavnou cestu už od roku 2017. Aktuálně dodala své řešení již do vyšších desítek autobusů, nyní přidává další. Technologická společnost autobusy vybavuje vysokorychlostním internetovým připojením a infotainment portálem. Flixbus s těmito autobusy jezdí například na tuzemských linkách Praha–Karlovy Vary a Praha–Brno, ale také na mezinárodních trasách do Německa, slovinské Puly, chorvatského Splitu nebo francouzského Lyonu. Nyní česká pobočka Flixbusu s modernizovanými autobusy expanduje také do maďarského regionu.
„Stále více cestujících se při volbě dopravce rozhoduje podle kvality služeb nabízených na palubě. Na digitálních službách stojí budoucnost hromadné dopravy, pokud má být dlouhodobě udržitelnou a atraktivní volbou pro cestující. Například stabilní vysokorychlostní Wi-Fi je jedním z nejdůležitějších faktorů, které na rozhodování pasažérů mají přímý vliv. Proto nás těší, že je Flixbus dlouhodobě spokojený s naším řešením digitálních služeb, které do zelených autobusů dodáváme už pátým rokem. Věříme, že rozšíření flotily pomůže Flixbusu přilákat nové cestující,“ komentuje nejnovější zakázku Jan Kolář, CEO společnosti Passengera.
Důležitost kvality digitálních služeb na palubách dálkových autobusů potvrzuje i generální ředitel českého Flixbusu Pavel Prouza: „Naši zákazníci tráví na cestách v našich autobusech mnoho času. Lidé na obchodních cestách nebo dojíždějící klidně i každý den. Proto si přejeme, aby čas strávený na našich palubách mohli využít naplno a věnovat se bez problémů práci nebo relaxaci. Nabízené digitální služby neustále inovujeme, což nám pomáhá držet náskok před konkurencí a motivovat nové cestující k udržitelnému cestování.“
Jedno zařízení pro konektivitu i infotainment
Autobusy k internetu připojují dvě 4G/LTE antény a dva modemy vybavené technologií geofencing s podporou až 8 SIM karet. Tato konfigurace průběžně vybírá nejlepší možné připojení a zajišťuje stabilní připojení bez výpadků. Passengera v několika vozech Flixbusu také testuje nejmodernější technologie včetně 5G a nejnovějšího standardu Wi-Fi 6, který dosahuje až 3× vyšších rychlostí než předchozí Wi-Fi 5.
Infotainment platforma cestujícím nabízí interaktivní hry, aktuální zprávy, informace o cestě a také možnost ohodnotit služby na palubě. Mimo zvýšení zákaznického komfortu Passengera nabízí zajímavé funkce také samotnému dopravci. Ten může skrze její řešení zobrazovat a plánovat obsah promítaný na multimediálních obrazovkách v autobusech, využít možnost přidání reklamy a partnerského obsahu pomocí monetizační platformy, analyzovat provozní data celé flotily a získávat tak další informace o preferencích cestujících. Díky MMS platformě má Flixbus dohled nad poskytovanou kvalitou a stavem digitálních služeb ve flotile.
Passengera roste v Česku i v zahraničí, narazíte na ni také v Rijádu
Passengera dodává svá digitální řešení pro vlaky, autobusy a další prostředky hromadné dopravy už na pěti kontinentech. Její modulární platforma dopravcům kromě internetového připojení a infotainmentu poskytuje také monetizační nástroje a systém pro správu zařízení (MMS, monitoring and management suite). V Česku služby z dílny Passengery cestující mohou využít například ve vlacích Pendolino, RailJet, InterJet či ve vybraných EC/IC spojích Českých drah. Ve světě na technologii od české firmy spoléhá například futuristický projekt největšího metra na světě, který roste v saúdskoarabském Rijádu, a desítky dalších projektů. Aktuálně má firma nasmlouvané zakázky za více než 10 milionů dolarů (téměř čtvrt miliardy korun).
(pav)
Foto: Flixbus