2. srpna 2022, čtk
2.8. - Vedení Prahy rozhodlo, že se magistrát připojí do soudního řízení k žalobě na stavbu metra D jako takzvaný vedlejší účastník. Důvodem je, aby se mohlo město v procesu vyjadřovat. Pražský dopravní podnik (DPP) totiž není vlastníkem všech práv, jako třeba povolení ke kácení zeleně, které má hlavní město. Novinářům to řekl náměstek primátora Adam Scheinherr. Žalobu na vydání stavební povolení podala Pankrácká společnost, která proti stavbě metra bojuje dlouhodobě.
DPP zahájil letos v druhé polovině dubna stavbu úseku z Pankráce na Olbrachtovu ulici, na který naváže úsek na Nové Dvory. Jako poslední bude vybudován úsek z Nových Dvorů do Depa Písnice. Celkové náklady by měly být při započtení inflace předběžně 52,09 miliardy korun.
"Jde o to, abychom se celkově mohli vyjadřovat k žalobě a zastávat naše stanovisko a hledisko, tak jsme se rozhodli, že se k tomu jako vedlejší účastník připojíme," řekl Adam Scheinherr.
Žalobu podala společnost podle náměstka letos v květnu, avšak měla procesní chyby, kdy ji doručila ke špatnému soudu. "Co mám informace, tak se teprve řeší, kam to bude skutečně přiděleno. Chceme se ale k té žalobě vyjádřit a vysvětlit, proč město postupuje tak, jak postupuje," řekl Adam Scheinherr. Zda mohou kvůli žalobě při stavbě metra vzniknout komplikace, podle něj nelze, stejně jako rozhodnutí soudu, předjímat.
Příprava stavby metra D se potýkala s řadou problémů. Město se muselo dohodnout s vlastníky pozemků podél plánované trasy. Sdružení Pankrácká společnost podalo proti stavbě několik stížností, mimo jiné obvinilo magistrát ze systémové podjatosti, což ministerstvo dopravy následně zamítlo. Od stejných stěžovatelů řešilo i stížnost proti vydání stavebního povolení. Antimonopolní úřad se zabýval také stížností na tendr, ve kterém DPP vybíral zhotovitele stavby. Také tato stížnost byla zamítnuta.
(čtk)
Vizualizace: Metroprojekt