11. května 2021, lan
11.5. - Společnosti Siemens Mobility a Stadler společně získaly zakázku ve výši 114,5 milionu EUR na vybavení lisabonského metra nejmodernějšími zabezpečovacími systémy a vozidly. V rámci projektu dodá Stadler 14 třívozových elektrických jednotek; společnost Siemens Mobility nainstaluje systém CBTC (Communications-Based Train Control) Trainguard MT na modré, žluté a zelené linky metra a stávající zebezpečovací systémy aktualizuje. Palubní technologie CBTC bude integrována do 70 vozidel ve stávajícím vozovém parku a do 14 nových elektrických jednotek Stadler.
„Jsme velmi rádi za uzavření této smlouvy a jsme hrdí na to, že můžeme podpořit Metro Lisabon při modernizaci vozového parku společně se společností Siemens Mobility. Stadler nedávno vyhrál několik významných projektů v Evropě a USA. Tato nejnovější smlouva potvrzuje úspěch naší strategie a staví nás jako celosvětovou referenci při poskytování řešení pro udržitelnou městskou mobilitu,“ uvedl Ansgar Brockmeyer, výkonný viceprezident pro marketing a prodej ve společnosti Stadler Group.
Andre Rodenbeck, generální ředitel Rail Infrastructure společnosti Siemens Mobility, dodal: „Společnost Siemens Mobility a její partner Stadler jsou hrdí na to, že jim byla svěřena modernizace a optimalizace metra v Lisabonu. Systém CBTC od společnosti Siemens Mobility zvýší spolehlivost, dostupnost a efektivitu metra a současně splní vysoké požadavky na kvalitu a bezpečnost stanovené provozovatelem. Jsme velmi rádi, že můžeme přispět naší technologií a naším know-how k tomuto důležitému dopravnímu projektu, který výrazně zvýší pohodlí při cestování pro občany Lisabonu.“
Smlouva zahrnuje technické školení pro provoz a údržbu, jakož i preventivní a korektivní údržbu veškerého vybavení po dobu prvních tří let a dodávku náhradních dílů a spotřebního materiálu pro preventivní údržbu na další dva roky. Dohodnutá doba dodání je 77 měsíců, předání zákazníkovi je plánováno na rok 2027.
Stadler poskytuje modulární design, který zjednodušuje údržbu. Díky konstrukci z nerezové oceli jsou kolejová vozidla lehká a robustní. Troje dvojité dveře na každém boku vozu umožňují cestujícím rychlé nastupování a vystupování.
Všech 14 třívozových jednotek bude zpočátku vybaveno CBTC GoA2 (vlakový zabezpečovač ATP a automatické vedení vlaku ATO) s možností budoucího upgradu na GoA4. Vozidla bude tedy možné v budoucnu provozovat také plně automaticky. Vozidla budou napájena napětím 750 V z přívodní kolejnice. Jednotky o délce 49,6 metru a šířce 2,78 metru disponují 90 podélně uspořádanými sedadly, dvěma místy pro invalidní vozíky a plochou ke stání pro 450 osob. Nová kolejová vozidla zvyšují nejen pohodlí a přístupnost pro cestující, ale nabízejí také lepší komunikační, bezpečnostní a kamerové systémy.
Systém CBTC od společnosti Siemens Mobility poskytuje v reálném čase údaje o poloze vlaku a o rychlosti jeho jízdy, k řízení sledu jízdy vlaků využívá princip pohyblivého bloku (moving block), což provozovatelům umožňuje bezpečně zvýšit počet vlaků na trati. Čím těsnější je odstup mezi vlaky, tím více cestujících může být na lince přepraveno. Technologie CBTC od společnosti Siemens Mobility je světově nejčastěji používaný systém automatického řízení vlaků a v současné době se používá v Singapuru, Turecku, Brazílii, Španělsku a Číně.
(lan)
Foto: Siemens Mobility