1. března 2024, čtk
1.3. - Tržby německé společnosti Flix, která mimo jiné provozuje autobusovou dopravu pod značkou FlixBus, v loňském roce poprvé překonaly dvě miliardy eur (50,7 miliardy Kč). Firmě pomohla zejména expanze do dalších zemí. Zisk před započtením úroků, daní a odpisů (EBITDA) a očištění o inflační vlivy se zvýšil o 97 milionů na 104 milionů eur, uvedla firma v tiskové zprávě.
Tržby loni vzrostly o 30 procent. Autobusy a dálkové vlaky firmy Flix využilo více než 81 milionů cestujících, což bylo o 34 procent více než před rokem.
"Velmi příznivé roční výsledky ukazují, že naše strategie, na jejíž realizaci pracujeme 11 let, je správná,“ uvedl spoluzakladatel a generální ředitel André Schwämmlein.
V Evropě se loni tržby zvýšily o 46 procent na 1,19 miliardy eur. Počet cestujících vzrostl o 41 procent na 55 milionů. Flix loni zahájil nově provoz ve Finsku a v Řecku.
Tržby v Severní Americe stouply o 11 procent na 615 milionů eur, počet přepravených cestujících pak o 36 procent na 12 milionů. V Turecku tržby vzrostly o 15 procent na 189 milionů eur a počet cestujících o osm procent na 14 milionů.
FlixBus loni v říjnu zahájil provoz v Chile. Nyní je přítomen ve dvou zemích Latinské Ameriky, kromě Chile je to ještě v Brazílii. Letos na začátku února firma zahájila provoz v Indii, která patří mezi největší autobusové trhy na světě. Denně tam provozuje 200 spojů mezi 46 městy a další spojení chystá.
Společnost nyní provozuje autobusové a vlakové služby ve více než 40 zemích, včetně České republiky. Mezi značky firmy patří FlixBus, FlixTrain, Greyhound a Kamil Koç.
(čtk)
Ilustrační foto: LAN