​V systému OneTicket již se prodaly jízdenky za více než miliardu korun

​V systému OneTicket již se prodaly jízdenky za více než miliardu korun

12.2. - Univerzálních jízdenek OneTicket na české železnici se od jejich zavedení v roce 2020 prodalo přes 8,7 milionu kusů, jejich celková hodnota překročila jednu miliardu korun. V roce 2024 se prodalo téměř 2,5 milionu jízdenek za 331 milionů korun. Zatímco počet prodaných jízdenek meziročně klesl o tři procenta, jejich hodnota naopak o stejnou hodnotu vzrostla.

Jak uvedl Tomáš Tichý ze státního podniku CENDIS, který systém provozuje, OneTicket je vnímán jako pohodlná volba pro ty, kteří preferují jednoduchost a flexibilitu při cestování napříč různými dopravci s jedinou jízdenkou, i když za vyšší cenu. Eliminuje to nutnost řešit, který dopravce konkrétní spoj provozuje. Tento aspekt je zvláště užitečný pro cestující, kteří nechtějí zkoumat různé jízdní řády a tarify jednotlivých dopravců.

Mezi nejoblíbenější trasy, kde se univerzální jízdenky nejčastěji využívají, patří Pardubice – Hradec Králové, kterou od spuštění systému využilo přes 62 tisíc cestujících. Následují Děčín – Ústí nad Labem a Jaroměř – Hradec Králové. Tedy tratě, kde dochází k souběhu více dopravců.

Cestující si k jízdence mohou zakoupit také doplatek pro přepravu psa nebo jízdního kola. Ke konci roku 2024, tedy zhruba po dvou letech od spuštění těchto služeb, bylo přepraveno přes 26 tisíc psů a téměř 35,5 tisíce kol. Počet přepravených kol meziročně vzrostl o více než 15 procent, počet přepravených zvířat zůstal stabilní.

Více než polovina cestujících (53 procent) stále volí tradiční kamenné pokladny. Roste však podíl nákupů prostřednictvím e-shopu a mobilní aplikace OneTicket – ke konci roku 2024 tento podíl dosáhl 24 procent, o dvě procenta více než v roce 2023. Možnost zakoupit jízdenku přímo u průvodčích využívá téměř 18 procent cestujících. K dispozici jsou také jízdenkové automaty na nádražích i ve vlacích.

OneTicket nabízí širokou škálu jízdních dokladů: jednosměrné, kterých využívá 55 procent cestujících, zpáteční (téměř 40 procent), traťové jízdenky na 7, 30 a 90 dní a síťové jízdenky na období 1, 7, 30, 90, 180 dní až po celý rok. Kromě toho si od června 2021 mohou cestující rezervovat místenky, čehož využívají 4 procenta zákazníků. K jízdence OneTicket mohou cestující zdarma objednat asistenci při nástupu, výstupu a pohybu po nádraží. Tato služba je určená pro osoby s pohybovým omezením, seniory, sluchově a zrakově postižené. Více informací je dostupných na https://oneticket.cz/assistance.

Univerzální jízdenky lze zakoupit online na oneticket.cz, v mobilní aplikaci, na pokladnách dopravců a v jízdenkových automatech. Platbu lze provést kartou, přes Google Pay nebo Apple Pay. OneTicket je také integrovaný na platformách mapy.cz a kudyznudy.cz, kde lze pohodlně plánovat cesty.

(lan)

Ilustrační foto: LAN

spinner