13. prosince 2024, (pav)
13.12. - Společnost Alstom, světový lídr v oblasti inteligentní a udržitelné mobility, dodá společnosti SNCF Voyageurs pro příměstskou linku RER-E v síti Île-de-France Mobilités dalších 35 vlaků RER NG, jejichž významná část vzniká v České Lípě.
Zakázku v hodnotě téměř 520 milionů eur získala společnost Alstom od společnosti SNCF Voyageurs jménem organizátora pařížské příměstské dopravy Île-de-France Mobilités.
Tato zakázka, kterou ze 100 % financuje Île-de-France Mobilités, je součástí rámcové dohody podepsané v roce 2017 mezi společnostmi SNCF Voyageurs a Alstom. Základ zakázky RER NG zahrnoval dodávku 71 vlaků. Dalších 60 vlaků bylo objednáno v roce 2023. K dnešnímu dni bylo objednáno 166 vlaků RER NG, z toho 130 pro RER-E a 36 pro RER-D.
Od listopadu 2023 jsou na lince RER-E postupně uváděny do provozu první vlaky RER NG. Na lince RER-D mají být nasazeny do konce roku 2024.
O RER NG
RER NG „nové generace“ je dvoupodlažní kolejové vozidlo určené pro linky RER D a RER E, které provozuje společnost Transilien SNCF Voyageurs jménem organizátora dopravy Île-de-France Mobilités s cílem zvýšit komfort cestujících a spolehlivost a dostupnost těchto linek.
Bezbariérový vlak s vyšší kapacitou
Tento vlak byl navržen z hlediska architektury i interiéru tak, aby optimalizoval kapacitu a tok cestujících. Díky zcela otevřené architektuře „boa“ a širokým dveřím umožňuje cestujícím snadný nástup a výstup a nabízí tři odlišné cestovní prostory. V každém z koncových vozů umožňují plošiny cestujícím na invalidním vozíku přímý a rychlý přístup do vyhrazených prostorů.
Pohodlnější
RER NG nabízí vysokou úroveň komfortu s klimatizací, LED osvětlením přizpůsobeným různým podmínkám během cestování (den/noc/zastávky ve stanicích), zdířkami USB a obrazovkami s dopravními informacemi. Zvláštní pozornost byla věnována také sedadlům.
Spolehlivější a účinnější
Městská a příměstská vozidla RER NG společnosti Alstom byla navržena tak, aby zaručovala nejvyšší úroveň spolehlivosti a bezpečnosti. Jmenovitě se RER NG pyšní osmi hnacími podvozky, které oproti předchozím generacím zajišťují efektivnější zrychlování a zpomalování.
Za konstrukci a montáž vlaků jsou zodpovědné závody společnosti Alstom ve Valenciennes-Petite Forêt a Crespinu v departementu Hauts-de-France. Celkem se na projektu podílí devět z 16 francouzských závodů společnosti Alstom. Projekt má také významnou tuzemskou stopu. Ve výrobním závodu Alstom v České Lípě se pro projekt RER vyrábí (svařují) hrubé stavby vložených vozů, konkrétně bočnice, střechy, čela a podlahy.
(pav)
Foto: Alstom