Inženýrskogeologický průzkum pro Berounský tunel

Inženýrskogeologický průzkum pro Berounský tunel

28.1. - Správa železnic pokračuje v přípravě novostavby trati Praha-Smíchov – Beroun. Pro získání potřebných informací o geologické stavbě a geotechnických vlastnostech horninového prostředí v místech budoucího Berounského tunelu vyhlásila výběrové řízení na zhotovení inženýrskogeologického průzkumu. Tento krok přispěje ke snížení geotechnických rizik při samotné výstavbě tunelu.

Zakázka je koncipována jako rámcová dohoda na celý podrobný geotechnický průzkum s předpokládanou celkovou hodnotou ve výši 278 milionů korun. Na základě rámcové dohody a zpracovaného projektu průzkumných prací bude Správa železnic zadávat vybranému dodavateli jednotlivé dílčí zakázky, a to podle aktuálních potřeb a finančních možností.

Berounský tunel o délce 24,7 km bude nejvýznamnějším stavebním objektem na novostavbě trati mezi Prahou a Berounem. Umožní odklon dálkové dopravy ze stávající trati podél Berounky, díky rychlosti až 200 km/h navíc výrazně zkrátí dobu cestování z metropole na západ Čech.

(pav)

Mapa: Správa železnic

spinner