24. června 2023, čtk
25.6. - Na pražském Branickém mostě mezi stanicemi Radotín a Krč přibude nová železniční kolej a most tak bude dvojkolejný. Cílem je zvýšit počet vlaků, které po mostě mohou projet. Zároveň bude most kompletně opraven. Práce začnou 1. července a potrvají 13 měsíců. Náklady jsou zhruba 2,15 miliardy korun. Uvedl to mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda.
Práce provede konsorcium tvořené firmami Metrostav TBR, Porr, Elektrizace železnic Praha a GJW Praha. Stavba podle SŽ umožní odklon vlaků mezi hlavním a smíchovským nádražím při plánované rekonstrukci železničního mostu mezi Podskalím a Smíchovem.
"Vybuduje se především druhá traťová kolej v úseku od odbočky Tunel nacházející se před Branickým mostem do stanice Praha-Krč. Současně vznikne i nová odbočka Spořilov, která umožní vlakům přejíždět z jedné koleje na druhou," uvedl Gavenda.
Projekt zahrnuje rovněž opravu Branického mostu, vybudování nového přemostění Údolní ulice a výstavbu technologických objektů v Krči a na Spořilově. V dosud jednokolejné zastávce na Kačerově vznikne nové 220 metrů dlouhé nástupiště. Přestup na metro a autobusy MHD zajistí nová lávka.
Branický most, nazývaný také most Inteligence, byl vystavěn v polovině 20. století a provoz byl zahájen v roce 1964. Přestože se původně budoval jako dvoukolejný, stavbaři na něm nakonec položili pouze jednu kolej. V současnosti je využívaný především nákladními vlaky a tvoří součást nákladního průtahu Prahou.
(čtk)
Foto: Správa železnic