​Společnost JHMD se odvolala proti usnesení soudu, že nesmí nakládat s majetkem

​Společnost JHMD se odvolala proti usnesení soudu, že nesmí nakládat s majetkem

9.3. - Zadlužená firma Jindřichohradecké místní dráhy (JHMD) se odvolala proti usnesení Krajského soudu v Českých Budějovicích, který jí zakázal samostatně nakládat s majetkem. Podle firmy pro to neexistují zákonné důvody. Vyplývá to z informací v insolvenčním rejstříku. Firma Gepard Express, která projevila zájem, že by vlaky na úzkokolejce provozovala, tuto nabídku pozastavila, informovala včera v rejstříku insolvenční správkyně Daniela Urbanová.

"Nebyla doložená neodkladná potřeba zabránit potenciálním změnám v rozsahu majetkové podstaty v neprospěch věřitelů dlužníka (JHMD)," uvedla firma JHMD v odvolání. Firma také již dříve odmítla názor soudu, že s majetkem nakládá nehospodárně. Soud zakázal předběžným opatřením firmě jakkoli nakládat s majetkem a penězi, aniž by souhlasila insolvenční správkyně. Vyhověl tak návrhu správkyně.

Firma JHMD je od loňského podzimu v úpadku. Provoz vlaků v říjnu zastavila, protože nemá potřebná povolení. JHMD dluží podle soudu kolem 360 milionů korun. Firma nemá na splácení dluhů. Argumentuje tím, že jí Kraj Vysočina neplatí poplatek za použití dopravní cesty. Kraj Vysočina to odmítá, uvádí, že postupuje podle platné smlouvy. Firma nemá ani povolení Drážního úřadu, aby mohla vlaky provozovat. Soud bude znovu posuzovat její reorganizační návrh.

Na konci února soud informoval, že o koupi firmy JHMD mají zájem brněnská firma Gepard Express a polská společnost. Gepard Express již dříve projevila také zájem, že by chtěla vlaky na úzkokolejce provozovat. Správkyně Urbanová dnes uvedla, že Gepard Express podmínila nabídku tím, že jí bude JHMD poskytovat součinnost. "Vzhledem k tomu, že (firma Gepard Express) vyhodnotila situaci tak, že dlužník (JHMD) součinnost neposkytuje, aktuálně pozastavila platnost své nabídky, respektive dosavadní spolupráce," uvedla Urbanová. Od firmy JHMD nemá žádný obchodní plán, ani přehled plánovaných výdajů a očekávaných příjmů, dodala správkyně. Provoz na úzkokolejce, který je teď nemožný, by mohl v budoucnu podle správkyně fungovat přes dceřinou firmu JHMD.

JHMD vlastní a provozuje úzkokolejky z Jindřichova Hradce do Obrataně a do Nové Bystřice. Provoz na novobystřické trati začal 1. listopadu 1897. Vlaky v minulých letech podle staršího vyjádření firmy přepravily ročně zhruba 400 000 cestujících. Dvě třetiny tratí jsou na území jižních Čech. V halách a na nádražích stojí nyní asi 40 vagonů a lokomotiv. Dva historické vagony se díky Klubu přátel jindřichohradeckých úzkokolejek povedlo odvézt do muzea, třetí stojí na nádraží, uvedl v únoru soud. V místech, kudy vedou jindřichohradecké úzkokolejky, provozují zatím náhradní autobusovou dopravu Jihočeský kraj a Kraj Vysočina.

(čtk)

Ilustrační foto: JHMD

spinner