4.3. – S výběrem koncesionáře pro výstavbu nového železničního spojení z Prahy na Letiště Václava Havla formou PPP pomohou společnosti Deloitte; Česká spořitelna; advokátní kancelář Císař, Češka, Smutný; AFRY a jimi nominovaní odborníci na ekonomicko-finanční, právní a technické poradenství z Česka i ze zahraničí.
Aktuálně
4.3. – Řetězec čerpacích stanic KM-PRONA věří elektromobilitě a ve spolupráci s provozovatelem nejvýkonnější české sítě veřejného dobíjení ČEZ začíná osazovat své areály ultrarychlými stojany. Po premiéře v krkonošské Velké Úpě vzniknou další stojany umožňující dobití auta za pár minut také na dalších místech. V nejbližší době půjde hlavně o stanice kolem dálnice D10 včetně velkého dobíjecího hubu o 8 stojanech na 57. kilometru u Mnichova Hradiště. Dobíjecí stanice vznikají i díky grantu z Operačního programu Doprava.
4.3. – Expanze ARETE Parku Dunajská Streda získala stavební povolení. Nabídne dalších 13 000 metrů čtverečních moderních prostor pro skladování, logistiku či lehkou výrobu, a to v dojezdové vzdálenosti Bratislavy, Budapešti a Vídně.
4.3. – Společnosti Alstoma Správa železnic, vlastník a provozovatel železničních tratí v Česku, podepsaly v lednu letošního roku memorandum o spolupráci při zavádění jednotného řešení vlakového zabezpečovače ETCS (European Train Control System). Obě strany se zavazují k úzké spolupráci za účelem bezproblémového zavedení systému tak, aby byla Správa železnic schopna zahájit od 1. ledna následujícího roku plnohodnotný provoz tohoto systému.
4.3. – Zatímco loňský fiskální rok byl pro společnost PST CLC Mitsui-Soko rekordně úspěšný, protože dosáhla nejlepších obchodních výsledků v rámci celé své historie, hodnocení v březnu končícího fiskálního roku není tak pozitivní. Výrazně totiž klesly objemy přepravovaného zboží, ale i ceny přeprav. Svou roli sehrála i částečná neobsazenost některých skladů, kde PST CLC Mitsui-Soko zajišťuje outsourcing skladování, zejména skladu v Pohořelicích. Aktuálně firma nabízí volné skladové prostory i v Mošnově na Ostravsku a v Úžicích u Prahy. Obrat stávajícího fiskálního roku se bude pohybovat kolem hranice 950 milionů Kč, přičemž celkový zisk bude ve výši zhruba 55 milionů Kč.
4.3. – České dráhy se obrátily na Ústavní soud (ÚS) kvůli neúspěšné arbitráži se strojírenskou firmou Škoda Transportation. Arbitráž stanovila, že dráhy musí doplatit firmě 1,2 miliardy korun za dodávku lokomotiv. Následoval vleklý soudní spor, na přelomu roku však dovolání státního dopravce odmítl Nejvyšší soud. Podání stížnosti je patrné z justičních databází. Rozhodnutí zatím nepadlo, potvrdila mluvčí ÚS Kamila Abbasi.
3.3. – Společnost Cargounit, největší nezávislá leasingová společnost v Polsku zabývající se pronájmem lokomotiv, podepsala se společností Siemens Mobility smlouvu na nákup 90 elektrických vícesystémových lokomotiv Vectron MS, z nichž 30 lokomotiv bylo už závazně objednáno. Kromě toho byla podepsána také smlouva na deset elektrických střídavých lokomotiv Smartron. První dodávky lokomotiv jsou plánovány na rok 2025.
3.3. – Šest zbrusu nových komfortních nízkopodlažních autobusů Iveco Crossway LE 12 M jezdí na Kroměřížsku. Autobusový dopravce Z-Group bus, který na Kroměřížsku zajišťuje pro Zlínský kraj dopravní obslužnost, do nákupu nových vozů investoval 30 milionů korun. Do konce roku pořídí ještě dalších devět nových moderních autobusů.
3.3. – Cena dálniční známky by se měla znovu zvednout od ledna příštího roku. Růst by měla podle vývoje inflace. V dnešním pořadu Týden v politice České televize to řekl ministr dopravy Martin Kupka. Přesnou částku, o kterou se známka zdraží, zveřejní ve druhé polovině letošního roku. Cena se změnila naposledy 1. března. U ročního kuponu vzrostla z 1500 na 2300 korun.
2.3. – Ministerstvo dopravy spustilo nový informační systém, skrze který si dopravci mohou zažádat o povolení nadrozměrné přepravy elektronicky. Díky elektronizaci úkonů je proces povolování zvláštního užívání pozemních komunikací nadrozměrnými vozidly významně efektivnější, jednodušší a rychlejší.