29.3. - Již druhý rok po sobě obdržela společnost DAF Trucks na předávání Fleet News Awards 2024 v Londýně ocenění „Fleet Manufacturer of the Year“. Společnost DAF navíc obdržela dvě ocenění za vozidla s podvozkem: nákladní vozidla XD a LF byla v příslušných kategoriích do 12 tun a více označena jako „nejlepší nákladní vozidlo“.
Aktuálně
29.3. - Jungheinrich představil na veletrhu LogiMAT 2024 kompletní portfolio automatizace a nové skladové vozíky. Zájem návštěvníků budily mezi jinými další přírůstek do rodiny AMR – Arculee M, inovativní kompaktní automatický sklad PowerCube, nová řada retraků ETV 2i nebo nově ručně vedené VZV EJC 1i.
29.3. - Zakázku na dopravce, který bude na území kraje a Prahy provozovat nové vlakové jednotky pro zhruba čtyři stovky sedících cestujících, bude monitorovat Transparency International (TI). Kraj a Praha se rozhodli tuto nevládní protikorupční organizaci oslovit v předstihu, aby se účastnila a monitorovala průběh realizace nabídkového řízení a potvrdila dodržování zásad transparentnosti a samozřejmě i finální výběr dodavatele. Krajští radní již schválili uzavření smlouvy mezi Integrovanou dopravou Středočeského kraje (IDSK), společností ROPID a TI.
28.3. – Ministerstvo životního prostředí (MŽP) odmítlo výhrady odpůrců stavby dálnice D3 k prodloužení platnosti stanoviska EIA, tedy posouzení vlivu na životní prostředí. Úřad postupoval striktně podle zákona. Uvedla to mluvčí MŽP Veronika Krejčí. Spolek Alternativa středočeské D3 tvrdí, že prodloužení bylo v rozporu se zákonem, v dokumentaci jsou podle něj neaktuální data.
28.3. – V těchto dnech probíhá kácení havarijních stromů, které 28.3. – bezprostředně ohrožují bezpečnost silničního provozu na dálnici D10. K zemi jich musí jít několik stovek, a to co nejdříve. Jde o takřka celý úsek dálnice D10 mezi Prahou a Mladou Boleslaví, na kterém se situace s nebezpečnými stromy v posledních týdnech dramaticky zhoršila. Během zimní sezony řada z nich utrpěla poškození, nebo byla podmáčena a vlivem poryvů větru pak došlo k jejich částečnému vyvrácení.
28.3. – Česká republika dostane z Modernizačního fondu EU dalších téměř 73 miliard korun na investice do energetiky či dopravy. Stát peníze využije na financování obnovitelných zdrojů, modernizaci teplárenství nebo ekologizaci veřejné dopravy. Včera o tom informovalo ministerstvo životního prostředí (MŽP). Dotace pro Česko nyní schválila Evropská investiční banka s Evropskou komisí. Dosud tak ČR z fondu získala 267 miliard korun.
28.3. – Podnikání společnosti MAN Truck & Bus v oblasti autobusů se ve finančním roce 2023 výrazně zotavilo a je opět na cestě k úspěchu. Tržby dosáhly 1,621 miliardy eur, což je o 35 % více než v předchozím roce (1,198 miliardy eur). Prodej autobusů značek MAN a Neoplan se zvýšil o přibližně 19 % z 4 806 na 5 703 kusů. Se 771 prodanými e-busy Lion's City E se prodej městských elektrobusů oproti roku 2022 téměř ztrojnásobil (263 kusů). Díky pozitivnímu vývoji na straně výnosů a příjmů a důslednému zaměření na efektivitu nákladů se výrazně zlepšil i provozní výsledek.
28.3. – P3 Logistic Parks jako vlastník a správce průmyslových nemovitostí nabídne trhu v příštím roce atypickou halu, která může pojmout celou vlakovou soupravu. P3 Lovosice Cargo byla navržena pro překládku mezi silniční a železniční přepravou, což v kontextu silného tlaku na snižování emisí v dodavatelských řetězcích představuje zajímavou příležitost.
28.3. – Rafinérská a petrochemická skupina ORLEN Unipetrol uskutečnila ve spolupráci s městy Most a Litvínov druhou fázi pilotního provozu vodíkového autobusu, který vyvinula slovenská společnost Mobility&Innovation Production s.r.o. „Vodíkový autobus jsme zařadili do provozu na vybraných linkách ve městech Most a Litvínov od pondělí 5. února do neděle 11. února,“ přiblížil Daniel Dunovský, ředitel Dopravního podniku měst Mostu a Litvínova, a dodal: „Provoz byl v létě i v zimě bezproblémový, autobus je tichý a bezemisní. Pozitivní ohlasy jsme získali také od cestujících. Aktuálně zpracováváme doporučení ohledně možného zařazení vodíkových autobusů do našeho vozového parku.“
27.3. – Společnost Scania spouští komerční pilotní program autonomní přepravy (Autonomous Commercial Pilot Programme). V plánu jsou automatická řešení s využitím předních technologií od společnosti Plus. Společnost Scania spuštěním komerčního pilotního programu autonomní přepravy pokračuje ve strategickém vývoji autonomních řešení přepravy mezi dopravními uzly. Jakožto člen skupiny TRATON bude také spolupracovat s americkou společností Plus, která ve vozidlech společnosti Scania a skupiny TRATON implementuje plně autonomní technologii SuperDrive™ na úrovni 4.