11.2. – Ředitelství silnic a dálnic vybralo zhotovitele podrobného geotechnického průzkumu pro tunel Luka, který je plánovaným stavební objektem na budoucí středočeské části dálnice D3 v úseku Jílové – Hostěradice. Součástí geotechnického průzkumu bude i ražba průzkumné štoly. Uvedl to Jiří Veselý ze Samostatného oddělení komunikace ŘSD pro Středočeský kraj a Kraj Vysočina.
Aktuálně
11.2. – Společnost Alstom zaúčtovala ve třetím čtvrtletí fiskálního roku 2024/25 (od 1. října do 31. prosince 2024) zakázky v hodnotě 4,3 miliardy eur. Tržby koncernu dosáhly v tomto čtvrtletí 4,7 miliardy eur. Dobrou perspektivu má společnost i do budoucna, k poslednímu prosinci 2024 činil objem nevyřízených objednávek celých 94,7 miliardy eur.
11.2. – Správa železnic v letošním roce zabezpečí dalších 130 přejezdů, náklady by měly dosáhnout 1,6 miliardy korun. Díky kontinuálnímu zvyšování úrovně zabezpečení přejezdů se daří snižovat počty nehod, v loňském roce se jich stalo nejméně za 5 let. K příznivému vývoji by měla přispět i nová kampaň varující řidiče před riskantním chováním.
10.2. – Již rok si občané mohou požádat o změnu údajů v registru silničních vozidel on-line z pohodlí domova a ušetřit si i návštěvu úřadu. Takzvané ePodání od té doby využilo více než 30 000 vlastníků vozidel, kteří o provedení změny v registru silničních vozidel zažádali prostřednictvím Portálu dopravy. Nejvíce možnost ePodání využívají vlastníci při prodeji a koupi vozidla a při vydání doplňkové registrační značky. Od konce minulého roku je Portál dopravy zpřístupněn i zákonným zástupcům firem, které tak mohou za své společnosti využívat stejných možností jako občané.
10.2. – České dráhy nasadily koncem loňského roku na posun v dílnách a depech na Moravě trojici akumulátorových vozíků, kterým železničáři přezdívají želva nebo tank. Dálkově řízené vozíky slouží pro posun vagónů a ucelených jednotek v depech. Podstatně snižují náklady servisu a zvyšují efektivitu práce při manipulaci s vozidly při údržbě a opravách v dílenských halách Českých drah. Představují také bezemisní formu posunu, což oproti použití dieselových lokomotiv v uzavřených halách přispívá ke zlepšení pracovního prostředí.
10.2. – Od nového roku je v Česku v ostrém provozu evropský vlakový zabezpečovač ETCS, moderní systém, který minimalizuje riziko nehod a zajišťuje tak maximální bezpečnost a efektivitu na železnici. Po prvním měsíci funguje systém od firmy CAF bez poruch, a to i za nízkých teplot. Všichni strojvedoucí byli včas proškoleni na jeho používání. Dochází-li k výpadkům, jsou na straně infrastruktury. Mobilní část ETCS u Leo Express ukázala svou funkčnost, když zareagovala na náhlou změnu návěstního znaku způsobenou překážkou na trati ve chvíli, kdy ji zpozoroval také strojvedoucí a použil rychlobrzdu.
10.2. – Rumunský dealer DAF TH Trucks získal na mezinárodním setkání dealerů DAF v portugalském Faru ocenění „International DAF Dealer of the Year 2025“ jako uznání za vynikající výkon a zkušenosti zákazníků v každé oblasti. Harald Seidel, prezident společnosti DAF Trucks, uvedl: „Společnost TH Trucks prokázala, že neustále usiluje o dokonalost v každé oblasti, což z ní činí zaslouženého držitele ocenění za rok 2025.“
10.2. – Dvě nové zastávky městské autobusové dopravy v průmyslové zóně Kolín – Ovčáry, nová autobusová linka, která doveze Kolíňáky pohodlně za nákupy do Retail Parku Ovčáry. Tuto a řadu dalších změn přinesly nové jízdní řády kolínské městské hromadné dopravy, které platí od začátku února. Mění se některé trasy i čísla linek, přejmenovala se řada zastávek. MHD zůstává i nadále zdarma.
10.2. – Ministerstvo dopravy z části změnilo a ve zbytku potvrdilo územní rozhodnutí na stavbu dálnice D6 Olšová Vrata – Žalmanov. Rozhodnutí je jedním z milníků celé stavby, který významně přibližuje její realizaci. Stavět by se mělo začít v roce 2026, hotovo by mělo být o dva roky později. ŘSD předpokládá, že celá dálnice D6 bude hotová v roce 2028. Uvedla to Kamila Zahálková z týmu komunikace Ředitelství silnic a dálnic ČR.
9.2. – Mezinárodní unie silniční dopravy IRU a partneři z odvětví podepsali otevřený dopis, v němž naléhají na členské státy EU a Evropskou komisi, aby v příštím rozpočtu EU zachovaly a posílily účelové financování evropské dopravy. Výzva přichází v době, kdy se zintenzivňují diskuse o přezkumu víceletého finančního rámce EU, který bude určovat rozpočtové priority bloku pro nadcházející roky.