14.2. – Stejně jako v letech 2021 a 2023 získala i letos dceřiná společnost Schmitz Cargobull Cargobull Telematics GmbH od Německého institutu pro udržitelnost a hospodářství pečeť „Zaručená udržitelnost“.Certifikát potvrzuje, že se společnost chová z hlediska udržitelnosti příkladně a všechny procesy organizuje ekonomicky udržitelným způsobem. To zahrnuje kvalitu výrobků, služeb a poradenství, stejně jako ekologickou a sociální odpovědnost a budoucí ekonomickou orientaci. Jednotlivé kompetence v oblasti udržitelnosti v oblasti životního prostředí, energetiky, sociálních věcí, ekonomiky a regionality byly ověřeny prostřednictvím auditů na místě.
Aktuálně
14.2. – Jak jsou zákazníci aktuálně spokojení sdoručováním a jaké doručovací možnosti preferují? A jak se e-shopy ohlížejí za vánoční špičkou? Technologicko-logistická společnost DODO poprvé přináší ucelený report, který mapuje jak nálady zákazníků, tak i e-shopů, a obchodníkům přináší praktické závěry, jak letošní rok a nadcházející vánoční sezónu zvládnout lépe a maximalizovat tak tržby i zákaznickou spokojenost. Report ohledně spokojenosti s doručením od společnosti DODO staví na lednových datech sesbíraných agenturou STEM/MARK a na průzkumu mezi desítkami e-shopů, který probíhal ve spolupráci sAsociací pro elektronickou komerci a společností Fulfillment.cz.
14.2. – Jedno z prvních a zároveň největší distribuční centrum DHL Supply Chain v České republice, které se nachází v Prologis Park Prague-Jirny, významně omezuje svou závislost na fosilních palivech. Budova se skladovací plochou o rozloze 100 000 m2 nyní disponuje zcela novým systémem vytápění tepelnými čerpadly, který zásadním způsobem přispívá ke zvýšení energetické účinnosti budovy. Prologis ve spolupráci se svými zákazníky a partnery zavádí nejmodernější udržitelná řešení napříč všemi svými parky a přibližuje se tak svému globálnímu cíli v podobě dosažení celkových čistých nulových emisí do roku 2040.
14.2. – V roce 2024 bylo v Česku dokončeno téměř 80 000 m² nových, modernizovaných či rozšířených retail parků, což nyní tvoří 1,3 milionu metrů čtverečních maloobchodní plochy – téměř třetinu celkové kapacity maloobchodních ploch na trhu. Největší koncentrace těchto nákupních parků je ve Středočeském kraji, zatímco v přepočtu na 1 000 obyvatel dominuje Olomoucký kraj. Dynamika růstu pokračuje – aktuálně se staví dalších více než 70 000 metrů čtverečních s plánovaným dokončením v roce 2025. Nejvíce se staví v Ústeckém a Středočeském kraji. V roce 2026 developeři plánují dodat na trh 45 retail parků s celkovou plochou přes 220 000 metrů čtverečních.
14.2. – V podstatě to není nic nového a řešíme to poslední dekády. Česko se v mnoha ohledech zaseklo na „ekonomice průměrnosti“. Dokud bylo dobře, nebolelo to. Teď si ale uvědomujeme, že všichni, kteří nás varovali před nedostatečnou přípravou ve školách, nízkou motivací firem inovovat nebo nedostatečným focusem na přidanou hodnotu produktu, měli pravdu. A přesně tahle paralela teď platí i na českou e-commerce. Hustá síť e-shopů, na kterou jsme právem hrdí, totiž může brzy prořídnout. Dlouholetým odhadem je z mého pohledu přímo ohrožená podstatná část z téměř 50 tisíc e-shopů. Ve svém komentáři, který přinášíme v původním znění, to uvedl David Filippov, obchodní ředitel Skip Pay.
13.2. – Rok 2024 byl pro české dopravce komplikovaný kvůli válce na Ukrajině, teroristickým útokům v oblasti Rudého moře a Suezu, nedostatku řidičů a dalším problémům v dopravě. Podle Svazu spedice a logistiky České republiky námořní, letecké, železniční i silniční přepravy čelily různým výzvám, což mnohdy vedlo k vyšším nákladům a zpožděním. Nepodařilo se dosáhnout očekávaného poklesu cen v námořní dopravě. Rostla poptávka po letecké přepravě v segmentu e-commerce, zatímco železniční dopravu omezovaly výluky v Německu. V ČR je potřeba urychlit elektrifikaci železničních tratí. Silniční doprava se v ČR zvýšila hlavně v tranzitních směrech.
13.2. – Společnost Linde Material Handling (MH) představuje průmyslové vozíky budoucnosti. Celkem 26 nových tří a čtyřkolových modelů s nosností od jedné do dvou tun nahradí stávající řadu vysokozdvižných elektrických vozíků. Novinky nabízejí výrazné zlepšení ergonomie a výkonu. V tomto ohledu vynikají zejména modely s integrovanými lithium-iontovými bateriemi.
13.2. – Postup elektrizace je zcela zásadní věc při rozhodování o smysluplném nákupu nových vozidel pořizovaných na dalších 30 let. Česká republika navíc v míře elektrizace železnice výrazně zaostává za průměrem EU, a to je třeba změnit. Zrychlit elektrizaci tratí cestou tzv. prosté elektrizace a do té doby využít akutrolejová vozidla. Co nejrychleji zajistit elektrický provoz na všech dálkových tratích a současně se vyhnout slepým uličkám, jako jsou hybridní diesel-elektrická vozidla nebo dnes prozatím ne příliš využitelný vodíkový pohon. Takový je závěr odborné studie, kterou před časem vypracovala Fakulta dopravní ČVUT v Praze ve spolupráci s Asociací podniků českého železničního průmyslu ACRI („dále Studie“).
13.2. – Proč jsou v současnosti výrobní ceny obnovitelného vodíku tak vysoké a co brání většímu rozšíření jeho výroby v Evropě? Hlavním důvodem je podle analýzy České vodíkové technologické platformy (HYTEP) zbytečně přísná evropská regulace. Ta byla postavena na nerealistických očekáváních ohledně rychlosti rozvoje a nasazení technologie elektrolýzy. Nový Policy Paper HYTEP detailně popisuje současný stav výroby obnovitelného vodíku v Evropě a České republice, nastiňuje problémy, kterým sektor čelí a přichází s řadou legislativních návrhů, které mohou pomoci striktní evropskou regulaci zmírnit a nastartovat výrobu obnovitelného vodíku v EU.
13.2. – Představenstvo společnosti Air Products (NYSE: APD) oznámilo s účinností od 7. února 2025 jmenování Eduarda F. Menezese výkonným ředitelem (CEO) společnosti Air Products, který nahradí Seifollaha („Seifiho“) Ghasemiho, který po více než 10 letech obětavé práce ve společnosti odchází. Eduardo F. Menezes se rovněž stal členem představenstva společnosti Air Products.