12.6. - Do pražské integrované dopravy (PID) se ode dneška zapojuje okolí Březnice a Krásné Hory nad Vltavou na Příbramsku a Čáslavi na Kutnohorsku. Po 30 letech se tak završí sloučení středočeské dopravy s pražskou. Lidé díky tomu mohou cestovat na jednu jízdenku vlakem i autobusem po Praze a celých středních Čechách a dostanou se na ni i do sousedních regionů.
Aktuálně
12.6. - Společnost AŽD aktivovala a technicky předala polskému správci infrastruktury PKP PLK dálkové ovládání zabezpečovacího zařízení železniční tratě v úseku Poznań Główny – Wronki. Jde o poslední etapu stavby „Projekt a stavba zařízení pro řízení provozu a signalizace a zařízení železniční telekomunikační sítě na úseku Poznań Główny – Wronki (LCS Poznań Główny III)“ v celkové hodnotě 650,7 mil. zł (cca 3,7 mld. Kč).
12.6. - Skupina Letiště Praha za rok 2021 vykázala provozní zisk (EBITDA*) ve výši 145 milionů korun. Uplynulý rok byl opět náročný kvůli pokračující pandemii onemocnění Covid-19. To v hospodaření významně ovlivnilo také handlingové služby odbavení cestujících i letadel, které poskytuje dceřiná společnost Czech Airlines Handling. Pokles provozu i opětovná částečná nejistota na trhu se dotkly i segmentu údržby letadel, kterou zajišťuje Czech Airlines Technics.
11.6. - Evropská komise (EK) obvinila České dráhy (ČD) a rakouského železničního dopravce ÖBB, že uzavřeli tajnou dohodu o použitých osobních železničních vagonech, která poškozovala českého provozovatele RegioJet. Komise ve svém předběžném stanovisku včera uvedla, že český podnik s rakouským uzavřely tajná ujednání s cílem narušit hospodářskou soutěž na trhu osobní železniční dopravy, oběma proto zaslala takzvané prohlášení o námitkách, ke kterému se mohou dopravci vyjádřit. Unijní úřady případ vyšetřovaly šest let. České dráhy na dotaz odmítly, že uzavřely kartelovou dohodu. Majitel RegioJet uvedl, že si počká na konec vyšetřování a přihlásí se o náhradu škody.
11.6. - Věrna svému plánu představit alespoň jedno elektrické vozidlo ročně, ukázala 10. června společnost Scania poprvé novou generaci bateriových elektrických nákladních vozidel (BEV). Novinka, která je k dispozici s lůžkovou kabinou R nebo S, je součástí komplexního řešení, jež otevírá možnost elektrifikace pro celou řadu nejrůznějších nasazení. Do světa elektrifikované dopravy s ní tak bude moci vstoupit velké množství dalších zákazníků. Instalované baterie o kapacitě 624 kWh přinášejí zásadní zvýšení dojezdu a umožňují použití elektrických vozidel v regionální dálkové přepravě.
11.6. - Ve čtvrtek oficiálně skončil letošní mezinárodní železniční veletrh a konference Rail Business Days. Fakticky první ročník přilákal za 3 dny přesně 10 820 návštěvníků z řad široké i odborné veřejnosti, kteří si mohli prohlédnou několik desítek expozic ve venkovní a vnitřní části areálu.
10.6. - Optimalizace trati ze stanice Praha-Smíchov do Černošic se blíží ke svému konci. Od 1. července začne fungovat železniční zastávka ve Velké Chuchli v nové poloze, skončí také výluky mezi Radotínem a Smíchovem. V příštím roce začnou práce mezi Karlštejnem a Berounem, v Chuchli se má také začít stavět nadjezd nad železniční tratí.
10.6. - V polovině června vyjede 25 nových autobusů, z toho 21 Setra Low Entry do oblasti Holicka v Pardubickém kraji. Při zajištění dopravy v oblasti Holicka se dopravní společnost C A R – T O U R spoléhá u nových nízkopodlažních vozidel na osvědčenou kvalitu Setra. Dopravce pro desetiletý kontrakt pořídil zcela nová vozidla.
10.6. - Sdružení nákladních železničních dopravců ŽESNAD nadále usiluje o to, aby Správa železnic vzala v potaz veškeré požadavky, které zajistí dostatečnou kapacitu a propustnost nového brněnského železničního uzlu pro všechny druhy dopravy. Některé věci se sice v posledních letech posunuly k lepšímu, ale stále není stav projektu takový, aby s ním byli nákladní dopravci spokojení, řekl výkonný ředitel sdružení Oldřich Sládek na brněnském veletrhu Business Rail Days.
10.6. - Desítky milionů korun chtějí hackeři po Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) za odblokování přístupu do jeho systémů a úložišť. Hospodářským novinám to řekl ředitel ŘSD Radek Mátl. Kybernetickému útoku čelilo ŘSD 17. května, data se ale stále nepodařilo obnovit. Potrvá to nejméně pět měsíců. Pozastavené je proto vypisování zakázek, což znamená, že se zpozdí i soutěže na stavbu silnic a dálnic. Mátl zvažuje, zda by nebylo výhodnější požadovanou částku zaplatit.