26.6. – Nová hala v rámci ARETE Parku Zdice byla dokončena a předána k užívání nájemci, kterým je česká pobočka globálního poskytovatele logistických služeb, Kuehne+Nagel. Hala poskytne prostory pro logistické centrum, tzv. cross-dock. Celková pronajímatelná plocha parku ve Zdicích se zvýšila o více než 41 %.
Aktuálně
26.8. – Novými členy představenstva ORLEN Unipetrol, a. s., se stali Mariusz Wnuk a Zbigniew Pawłucki. Mariusz Wnuk byl na včerejším zasedání představenstva zvolen předsedou představenstva a bude vykonávat funkci generálního ředitele skupiny ORLEN Unipetrol. Zbigniew Pawłucki byl zvolen místopředsedou představenstva skupiny ORLEN Unipetrol.
26.6. – Společnost SICK, zastoupená českou pobočkou se zodpovědností za český a slovenský trh, se stala dalším členem APIL. Nový člen rozšíří kompetence asociace především o oblast bezpečnostních a řídících technologii pro segment automatizace a robotizace. Jejich komponenty jsou již dnes zastoupeny v řadě robotů dodávaných členy APIL na evropský trh.
26.6. – Američtí žalobci doporučují, aby ministerstvo spravedlnosti podalo trestní obvinění na výrobce letadel Boeing. Ministerstvo totiž uvedlo, že firma porušila dohodu související se dvěma smrtelnými nehodami letadel Boeing 737 MAX, což ale firma popírá. V neděli o tom informovala agentura Reuters a další média. Boeing se odmítl k záležitosti vyjádřit, ministerstvo bezprostředně komentář neposkytlo.
27.6. – Začátkem letošního roku vstoupila v platnost nová směrnice CSRD zavazující korporace k ESG reportingu. Velké společnosti tato povinnost čeká již příští rok a střední podniky v dohledu dvou let. Logistická společnost DB Schenker chce svým zákazníkům rozvahu nad ESG reportingem ulehčit, a proto do své platformy Connect zakomponovala emisní kalkulačku i report mapující uhlíkovou zátěž. Zákazníci si nyní mohou vypočítat kolik emisí přeprava jejich zboží vyprodukuje a dle výsledku vhodně zvolit logistické řešení.
27.6. – Letní měsíce se tradičně ponesou ve znamení snížení počtu zásilek, a tedy i poklesu objemů přeprav, což se dotýká nejen silničních, ale všech typů přeprav. Společnost ViT Logistics očekává, že toto snížení bude zhruba deseti- až patnáctiprocentní. Tyto výkyvy firma eliminuje získáváním nových zakázek, v čemž pomáhá i účast na veletrzích. Právě nyní jsou zástupci společnosti na veletrhu Transport Logistic China 2024.
26.6. – „Sdružení železničních nákladní dopravců ČR ŽESNAD.CZ celé roky sleduje se znepokojením vývoj na železnici, pomalu směřující k vyčerpání dostupné kapacity dráhy, zejména pak stále rostoucí problém v Praze.“ Sdružení to uvedlo v tiskové zprávě s tím, že je ovelmi znepokojen neadekvátním nárůstem příměstské dopravy, která bez vybudované potřebné infrastruktury bude blokovat nákladní dopravu, která nemá žádné variantní řešení a také dálkovou osobní dopravu, která má variantní řešení pouze v růstu individuální automobilové dopravy.
26.6. – Zastupitelé Ústeckého kraje v pondělí po šesti hodinách jednání schválili trasu vysokorychlostní trati navrženou Správou železnic. Rychlodráha spojí Prahu přes sever Čech s Drážďany. Proti vybrané trase vystoupily desítky občanů, starostů zejména z Litoměřicka. Chlumec na Ústecku avizoval, že podá proti rozhodnutí žalobu na soud. Pro hlasovalo 30 zastupitelů z 51 přítomných. Nová trať povede skrz Středohorský tunel přes Ústí nad Labem, kde bude zastávka a terminál, do Krušnohorského tunelu.
„Na pozadí normalizace v odvětví naše skupina prokázala svou pružnost a odolnost při přizpůsobování se novým tržním podmínkám. Naše divize námořní dopravy dosáhla solidních výsledků, které podpořilo doplňování zásob v Číně a Spojených státech,“ uvedl v květnu Rodolphe Saadé, předseda představenstva a generální ředitel skupiny CMA CGM.
25.6. – I když je nejlidnatější země světa hodně vzdálená a může se zdát, že tam český průmysl těžko uspěje, opak je pravdou. Někteří členové ACRI – Asociace podniků českého železničního průmyslu jsou již dnes na tamním trhu etablovaní a další naši výrobci mají velkou šanci uspět. Kolejová doprava má v Indii dlouhou tradici a do jejího rozvoje stát masivně investuje. A to jak do bezpečnosti, tak do zrychlení a pohodlí. Indie má velký zájem nakupovat a dovážet pokročilé technologie i výrobky z Evropy. Příkladem může být známý projekt Vande Bharat Express.