14. května 2013
Podle něho je navíc dnes jen velmi obtížně pochopitelné, proč ministerstvo dopravy uzavíralo s generálním dodavatelem a provozovatelem ještě další smlouvu o zvýšení odměn. Chovanec upozorňuje na to, že podle zjištění NKÚ vzrostly náklady na provoz celého systému při zdražování mýtných cen. Paradoxně se však toto zvýšení prakticky nijak neprojevilo v celkovém výběru mýta a stát neinkasoval více peněz.
„Tahle informace by rozhodně žádného ekonoma a řádného hospodáře neměla nechat v klidu. Potvrdily by se tak již dříve zveřejněné informace o malé efektivitě našeho mýtného systému, jehož provoz je údajně několikanásobně dražší než v sousedních zemích.“ doplňuje Chovanec.
V každém případě je podle něho nutné okamžitě zahájit seriózní a odbornou diskusi na téma transparentní výběrové řízení na nového provozovatele systému. „Její součástí by měla být nejen detailní analýza chyb a nedostatků stávajícího mýtného systému, ale i návrh postupu, jak dosáhnout několikanásobně vyšší efektivity. Včetně možnosti využití kombinovaného nebo jen čistě satelitního mýtného systému,“ dodává Chovanec.