Dotace z programu Marco Polo dostupnější

Evropa

Evropský parlament v květnu při jednání s Radou ministrů Evropské unie prosadil snížení hranice minimální výše dotace z programu podpory intermodální dopravy Marco Polo. Malým a středním podnikům se tak již od příštího roku výrazně zjednoduší přístup k finanční podpoře Evropské unie. Kompromisní návrh rozpočtu a podmínek programu Marco Polo II pro období 2007 až 2013 poslanci schválili velkou většinou. Program je určen na podporu projektů, jejichž cílem je převádění toku nákladní dopravy ze silnice na alternativní trasy – například na železnici nebo vnitrozemskou vodní cestu. Do roku 2013 Evropská unie na program Marco Polo II vyčlení celkem 400 milionů €. To je ve srovnání s prvním během podstatně více: celkový rozpočet programu Marco Polo I byl pouze 25 milionů €. Nový rámec výslovně stanovuje prioritní podporu malých a středních podniků, které mohou počítat s minimální dotací ve výši 500 tisíc €. Původní návrh Evropské komise počítal s hranicí jednoho milionu €. Vedle hmotnosti bude Evropská komise při přiznávání podpory používat jako alternativní hledisko také objem přepravovaného zboží. Přínos převedení toku zboží bude vypočítávat buď podle výkonů v tunokilometrech, nebo objemu zboží v kubických metrech. Nově budou moci zájemci žádat o dotace i na projekty týkající se sousedních zemí Evropské unie, jako jsou Rusko, Ukrajina, Bělorusko, balkánské země a země ve Středomoří. Evropská komise bude nicméně podporovat výhradně takové projekty, jichž se účastní nejméně dva podniky se sídlem ve dvou členských zemích Evropské unie. Novinkou je také možnost financování pomocné infrastruktury.
N

spinner