Zákaz kabotáže v silniční nákladní dopravě platí dál

Evropská unie

Letos v dubnu uplynuly první dva roky stanovené lhůty a země Evropské unie tak na základě pravidla 2 + 2 + 1 mohly pro dopravce z nových členských zemí zrušit zákaz kabotáže. Navzdory některým zprvu nadějným jednáním se tak ovšem nestalo, uvedl minulý týden pro Dopravní noviny Ladislav Němec z ministerstva dopravy. K liberalizaci kabotáže téměř došlo mezi Českou republikou a Dánskem. Představitelé skandinávské země dokonce prohlašovali, že Dánsko je ochotno zrušit zákaz kabotáže nejen pro dopravce z České republiky, ale i z Lotyšska a Estonska. V rozhodující fázi však toto své stanovisko přehodnotili, takže zákaz kabotáže platí dále. Zrušení zákazu kabotáže nabídlo všem členským zemím unie pouze Estonsko a Litva, ale Česká republika o tuto nabídku neprojevila zájem. Ze západoevropských zemí náznak příslibu zrušení zákazu kabotáže do budoucna vyjádřily pouze Velká Británie a Irsko. Zákaz kabotáže pro české dopravce v jiných členských zemích Evropské unie tedy přetrvává. Výjimku tvoří pouze Slovinsko, s nímž Česká republika kabotáž oboustranně liberalizovala již loni v květnu. V případě ostatních zemí je kabotáž možná pouze na základě příslušných povolení či případných dvoustranných dohod mezi jednotlivými zeměmi. (lan)

spinner