30. srpna 2013
PRAHA (29.8.) – Ministerstvo dopravy připravilo preventivní plán, který pomůže tomu, aby řidiče na páteřní dálnici D1 nezdržovaly neúnosně dlouhé kolony. Úřad reaguje na situaci z neděle 25. srpna, kdy kombinace nehody, špatného počasí a svedení dopravy do jednoho jízdního pruhu vážně zkomplikovala dopravu na dálnici. Plán počítá s rozšířením provozu v úseku na 81 kilometru na čtyři pruhy.
MD uspíšilo dopravní přeznačení dálnice, kde se v jednom pásu bude jezdit ve třech pomocných pruzích. Kromě toho iniciovalo práce na celém dvacet kilometrů dlouhém úseku dálnice (km 66 – 86). „Jsem rád, že má důrazná výzva zabrala, na úsecích se opravdu začalo pracovat a řidičům zároveň vycházíme vstříc. Budu dále důsledně trvat na tom, aby řidiči nebyli obětí zbytečných uzavírek či průtahů při stavbě,“ řekl ministr dopravy Zdeněk Žák.
V rámci plošné opravy povrchu mezi 82,8 a 76,6 km proběhne i výměna mostního dilatačního závěru. Právě havarijní stav závěru byl důvodem, proč byl v tomto místě v minulých dnech omezen provoz. Ministerstvo dopravy k uzavírce jednoho pruhu dálnice dříve přistoupilo s ohledem na to, aby poškozená spojnice mostu a tělesa dálnice neohrozila bezpečnost řidičů.
Opravu mostu, která si vynutí stažení dopravy do jednoho pruhu ve směru na Prahu, nyní ministerstvo povolilo jen ve všední dny, a to od úterý 10. do čtvrtka 12. září. Úřad chce, aby omezení byla pro řidiče co nejmenší a na dálnici nedocházelo k žádným závažným komplikacím. Mimo tyto dny se bude v celém úseku o délce 20 km (km 66 – 86) jezdit v režimu čtyř jízdních pruhů (dva pruhy v každém jízdním směru – v pravém pásu tři pomocné pruhy, v levém pásu jeden pruh) Dálnice tak již ve víkendových špičkách nebude stažena do jednoho pruhu, ve směru na Prahu, ani na Brno.
Ředitelství silnic a dálnic společně s ministerstvem dopravy ustaví v nejbližších dnech pracovní skupinu, která bude situaci během této uzavírky monitorovat. V případě nutnosti zasáhne takovým způsobem, aby dopad dopravního omezení na řidiče byl co nejmenší. Podstatné je, aby nebyla ohrožena bezpečnost řidičů a práce probíhaly podle stanoveného harmonogramu, s cílem dopravní omezení na dálnici ideálně ještě zkrátit.