Ředitelství vodních cest

MD se chystá obnovit financování Ředitelství vodních cest

MD se chystá obnovit financování Ředitelství vodních cest

PRAHA (14.10.) – Ředitelství vodních cest (ŘVC) by po půl roce, kdy se zvažovalo jeho zrušení a mělo zastavené financování, mohlo opět začít pracovat. ŘVC za poslední dva týdny prošlo restrukturalizací, kterou po novém řediteli Lubomíru Fojtů požadoval ministr dopravy Zdeněk Žák. Během několika dní by ministerstvo mohlo obnovit tok financí, zastavený kvůli podezření na porušování zákona o veřejných zakázkách v polovině září.

„V pátek jsem prvnímu náměstkovi předal situační zprávu, jejíž součástí byly informace o provedených změnách, o projektech, které běží a o připravovaných projektech," uvedl Fojtů s tím, že věří, že na základě těchto změn se zastavené financování opět rozeběhne. Spolu s tím by se rovněž mohly obnovit i další pravomoci ŘVC, jako je soutěžení veřejných zakázek. Ty ředitelství přestalo vypisovat letos v květnu v souvislosti s postupným převodem zaměstnanců na ministerstvo dopravy.

V rámci restrukturalizace byla zrušena projektová kancelář a oddělení veřejných zakázek, které ale neměly vlastní zaměstnance a úkoly zadávaly externistům. Tyto činnosti nyní budou mít na starost zástupci generálního ředitele Martin Vavřička a Jan Bukovský, kteří na to naberou nové lidi. Řadu činností, jako je řízení staveb, by nově měli nově vykonávat kmenoví zaměstnanci místo toho, aby si pro výkon těchto činností najímalo externisty, uvedl Fojtů. Počet zaměstnanců ŘVC by se tak v dohledné době měl zvýšit ze současných 14 na 18 až 19 lidí, dodal.

Jeden z prvních úkolů, které si nový šéf ŘVC naplánoval, je příprava konceptu revitalizace vodních cest. Materiál by chtěl ministerstvu představit během měsíce. Koncept by měl sloužit k určení dlouhodobějších cílů, jako je splavnění Labe pro nákladní lodě či Baťova kanálu a horního toku Vltavy pro rekreační plavbu, neměl by řešit konkrétní stavební projekty. Těch má ŘVC rozpracovaných zhruba 40. Které se po obnovení financování dostanou nejdříve na řadu, bude záviset na rozhodnutí ministerstva dopravy.

Jasnou prioritou je pokračování prací na přípravě plavebního stupně v Děčíně, který by měl pro nákladní lodě zajistit celoroční splavnění dolního Labe do Německa. Dále se ŘVC má primárně zabývat splavněním Labe do Pardubic a přípravou vodního koridoru Dunaj-Odra-Labe, pokud se ukáže, že je tento projekt životaschopný, uvedl Fojtů.

(čtk)

spinner