Mýtný systém v ČR

Ministerstvo chce přepracovat harmonogram tendru na výběr mýtného

Ministerstvo chce přepracovat harmonogram tendru na výběr mýtného

PRAHA (26.2.) – Ministerstvo dopravy chce posunout harmonogram příprav na obří tendr na poskytovatele kamionového mýtného. Termíny jednotlivých dílčích kroků, které schválil předchozí kabinet, není možné stihnout. Informoval o tom první náměstek ministra dopravy Milan Feranec.

Termíny by se měly posunout o několik měsíců až půl roku. I podle nově navrhovaných termínů by se měla samotná soutěž stihnout do konce roku 2016, kdy končí smlouva se současným poskytovatelem – společností Kapsch. „Původní návrh zpracovat zadávací dokumentaci na projektového manažera do konce února je nereálný," uvedl Feranec. Materiál s novými termíny má v příštím týdnu předložit ministr dopravy Antonín Prachař (ANO) premiérovi Bohuslavu Sobotkovi (ČSSD).

Podle nového harmonogramu by chtělo ministerstvo dopravy vypsat výběrové řízení na projektového manažera, který by měl úřadu s vypsáním zakázky asistovat, do konce dubna. Vítěz soutěže by měl být známý v srpnu, nebo v září. Základní parametry tendru na desetileté pokračování vybírání mýtného od kamionů by pak měl tento manažer zpracovat do konce letošního roku. To proti harmonogramu bývalého vedení úřadu představuje půlroční zpoždění.

Jakým způsobem se bude mýtné v Česku po roce 2016 vybírat, zatím není zcela jasné. Předchozí kabinet na konci loňského roku schválil rozšíření poplatků na všechny silnice prvních tříd. Současný ministr se ale obává, že výběr na řadě méně vytížených úsecích by mohl být ztrátový a uvedl, že rozhodnutí předchozího kabinetu ještě přehodnotí. Zároveň řekl, že do budoucna zvažuje výkonové zpoplatnění užitkových vozidel nebo posílení pozice Ředitelství silnic a dálnic v budoucím mýtném systému.

(čtk)

spinner