18. prosince 2014
Od ledna má v Německu platit minimální mzda (zřejmě ve výši 8,5 €) pro všechny zaměst-nance na území Německa bez ohledu na trvalé sídlo zaměstnavatele a spekuluje se o tom, že by se měla uplatňovat v rámci tranzitu a kabotáže. Minulý týden na to upozornil Lukáš Hradský ze společnosti Evropská vodní doprava-Sped., s. r. o. Ministerstvo dopravy o tomto opatření zatím nemá oficiální informace a požádalo již německou stranu o vyjádření.
Podobně je na tom i Sdružení ČESMAD Bohemia, které se snaží získat informace od Mezinárodní unie silniční dopravy IRU i od německých úřadů. „Jestliže by se toto opatření vztahovalo na všechny zahraniční řidiče, kteří přejedou přes německou hranici, byl by to velký problém. Nedokážeme si představit, že při tlaku na ceny, který je v Německu, by tamní firmy byly schopny změnit smlouvy, které mají s našimi dopravci na příští rok již nasmlouvané,“ uvedl mluvčí sdružení Martin Felix. Domnívá se také, že povinnost dorovnávat platy zahraničních řidičů podle německých pravidel se bude týkat pouze kabotáže a v tom případě by se jednalo jen o menší počet českých firem.
Dopad může být velký
Podle informací Lukáše Hradského však má být dopad nového opatření mnohem širší a může se vztahovat nejen na kabotážní přepravy. Týkat by se tak mohlo i lodních a vlakových posádek, všech řidičů kamionů a autobusů či palubního leteckého personálu.
(lan)