6. července 2021, čtk
6.7. - Letecká společnost British Airways urovnala spor, který s klienty a zaměstnanci vyvolal rozsáhlým únik osobních údajů v roce 2018. Informovali o tom dnes právní zástupci jmenovaní soudem. Právní právní kancelář PGMBM uvedla, že osoby postižené únikem údajů obdrží vyrovnání. Dodala, že řešení nezahrnuje žádné přiznání odpovědnosti ze strany letecké společnosti. Výše kompenzace je důvěrná.
Aerolinky British Airways, které spadají do skupiny IAG, informovaly, že při narušení bezpečnostních systémů v roce 2018 unikly osobní a finanční údaje zhruba 420.000 zákazníků a zaměstnanců. V dnešním prohlášení letecká společnost uvedla, že je potěšena, že se podařilo skupinovou žalobu urovnat.
Za únik dostaly British Airways loni v říjnu od britského úřadu pro ochranu osobních údajů tehdy rekordní pokutu 20 milionů liber (599,1 milionu Kč). Před stanovením konečné pokuty úřad zvážil vyjádření letecké společnosti a ekonomický dopad koronavirové krize na její podnikání. Konečná pokuta byla výrazně nižší než 183,4 milionu, což úřad původně navrhl.
Akcie skupiny IAG si kolem 13:00 SELČ na londýnské burze připisovaly kolem 1,4 procenta.
(čtk)
Foto: British Airways