7. července 2006
Rejdaři, kteří vlastní větší flotilu kontejnerových lodí, mohou vzhledem k vysokým cenám nových plavidel a téměř vyčerpaným kapacitám loděnic na dlouhou dobu dopředu pohlížet do budoucnosti s nadějemi. Aby si pro nejbližší roky zajistila dostatečné kapacity, bude si totiž podle červnového rozboru britského lodního makléře Braemar Container Shipping & Chartering muset většina rejdařů lodě najímat. Nejlepší budoucnost čeká na lodě třídy Panamax, kterých bude na trhu výhledově volných jen velmi málo. Pokud jde o kategorii lodí s kapacitou 1600 až 1700 TEU, prozíravě si vede rejdařství Maersk, uvádí se ve zprávě makléře. Dánské rejdařství totiž prodloužilo řadu charterových smluv a najalo si další plavidla, jako například Wehr Altona (1730 TEU) za 19 tisíc USD denně. „A vypadá to, že Maersk dále hledá,“ uvedl Braemar. Přepravy železné rudy zvýšily podíl Capesize Dobrých výkonů, které se projevily na zvýšení počtu lodí, podle londýnského makléře dosáhli dopravci hromadného zboží. Díky rozsáhlým námořním přepravám brazilské železné rudy se prudce zvýšil podíl lodí třídy Capesize. Výnosy těchto lodí se díky tomu zvýšily o osm procent. Vůbec největší nárůst však byl zaznamenán v relaci Evropa/Austrálie: při přepravě rudy v relaci Dampier – Rotterdam zvýšili rejdaři tržby o 36 procent. S plavidly tříd Handy a Supramax se nyní zvláště díky nárůstu přeprav obilí utěšeně rozvíjí i plavba přes Atlantský oceán. Denní tripcharterové poplatky za transatlantské relace a přepravy na Dálný východ se zvýšily ze 750 na 800 USD. N