9. května 2017
9.5. - Vedení belgického přístavu Antverpy jmenovalo zástupce pro Indii (Malini Dutt), Čínu (Robert Feng) a střední/východní Evropu (Martin Hubeňák). Celkový počet zástupců přístavu se tak rozrostl na dvanáct. Cílem je dále posílit pozici přístavu v evropském vnitrozemí a na důležitých zahraničních trzích s velkým rozvojovým potenciálem. Úkolem zástupců je udržovat kontakt s místními podniky, přístavy, terminály, obchodními komorami a dalšími klíčovými obchodními partnery.
S ročním objemem zboží 6,4 milionu tun odbaveným u lodí směřujících z Indie nebo do Indie, je přístav Antverpy evropským lídrem pro indický subkontinent. Indie patří mezi nejrychleji rostoucí ekonomiky světa s průměrným ročním tempem kolem 7 procent. Malini Dutt doplňuje současného zástupce Raje Khalida v městském přístavu v Bombaji. Malini Dutt žije ve městě Bombaj a má dlouholeté zkušenosti s podporou mezinárodního obchodu s Indií.
„Přístav Antverpy není důležitý pouze jako brána na evropský trh pro Indii. Má rovněž výborné oceánské spoje se západní Afrikou a Latinskou Amerikou. Oba zmíněné regiony jsou pro Indii velmi důležité,“ uvedla Malini Dutt a dodala, že nabídky od antverpské přístavní správy na zastupování se nesmírně váží: „Přístavy hrají strategickou roli v mezinárodní expanzi v každém regionu. Antverpy tuto úlohu plní dokonale. Jejich síť globálních spojů a napojení na ostatní články zásobovacího řetězce – včetně poskytovatelů logistických služeb, odbavovacích společností a rejdařství – jim umožňuje fungovat jako komplexní poskytovatel integrovaných služeb pro indické firmy.“
Antverpy soustavně dokazují, že jsou schopné odbavovat největší nákladní lodě světa. Neustále roste počet přímých spojů s Asií. Rozvíjející se čínský trh zůstává hlavním obchodním partnerem Evropy. Dlouhé roky byl zástupcem Antverp Jan van der Borght, nyní získává posilu v Robertu Fengovi, který je činný v čínském námořním a logistickém sektoru více než tři desítky let. Feng bude zastupovat přístav Antverpy v Hongkongu, na čínské pevnině a na Tchajwanu. „Budu se primárně soustředit na kontakty s kontejnerovými rejdařstvími, poskytovateli logistických služeb a zasilateli v regionu. Intenzivní spoluprací dokážeme získat další objemy zboží pro antverpský přístav,“ dodal Feng.
Novým zástupcem přístavu Antverpy pro Českou republiku, Slovensko a Polsko je Martin Hubeňák. Všechny tři země tvoří strategickou křižovatku evropských koridorů (sever – jih, východ – západ). Pro logistický sektor nabízejí zajímavý potenciál. Vzdálenost regionu od Antverp je optimální pro efektivní a trvalé využití železnice.
Martin Hubeňák působil v logistice u společností Exel, DB Schenker a DHL. Má velký přehled o logistickém trhu střední a východní Evropy. Díky dřívější plodné spolupráci s antverpskou přístavní správou se Hubeňák velmi těší na novou roli zástupce: „Miluji svět logistiky, ve kterém hrají přístavy klíčovou úlohu. Je mi ctí spolupracovat s motivovanými profesionály z antverpské přístavní správy.“
(tj)