Přístav Hamburk

BGA navrhuje posílit spoje s vnitrozemím

BGA navrhuje posílit spoje s vnitrozemím

Předseda dopravního výboru německého svazu velkoobchodu BGA Gerhard Riemann v souvislosti s růstem překladu kontejnerů v hamburském přístavu vyzval k zásadní restrukturalizaci spojů s vnitrozemím. Vzhledem k nedostatku vhodných ploch v přístavu by měly být neroztříděné námořní kontejnery přepraveny vlakem nebo říčními loděmi do vnitrozemského kontejnerového terminálu, kde by teprve proběhlo roztřídění podle určení pro jednotlivé destinace.

„Na hrozící potíže jsme upozorňovali již před pěti lety. Námořní přístavy si mohou udržet náskok před konkurencí jedině tehdy, pokud dokážou zvládnout rostoucí kontejnerový provoz,“ řekl Gerhard Riemann s tím, že problémy nepostihly pouze Hamburk a Rotterdam. „Máme signály, že podobná zdržení hrozí také v Antverpách,“ do­dal.

Gerhard Riemann rovněž představil pětibodový plán BGA pro novou dopravní politiku. Velkoobchod mimo jiné požaduje stabilitu u mýtného pro nákladní vozidla namísto překotného rozšiřování v závislosti na vývoji státního rozpočtu. Svaz BGA navrhuje, aby se cena silniční známky pro osobní vozidla nevyjadřovala paušální částkou, ale odvíjela se od „výkonů“ – ujeté vzdálenosti nebo na základě denních časů, což se blíží modelu používanému pro nákladní dopravu. Testy by měly proběhnout na dálnicích 13 (Kolín nad Rýnem – Frankfurt nad Mohanem) a A2 (Porúří – Hannover). Po vzoru Nizozemska by mohly být také vybudovány železniční tratě pro čistě nákladní vlaky, v neposlední řadě má být posílena úloha vnitrozemské vodní dopravy.

spinner