31. května 2011
Největší evropský provozovatel přístavních kontejnerových terminálů – německá skupina Eurogate – se letos hodlá plně koncentrovat na vybudování suprastruktury pro nový kontejnerový terminál v severoněmeckém Wilhelmshavenu. Překladové centrum by mělo být uvedeno do provozu příští rok v srpnu, uvedl na dubnové tiskové konferenci v Brémách předseda představenstva koncernu Eurogate Emanuel Schiffer.
Široce diskutovaný projekt hlubokovodního přístavu ve Wilhelmshavenu s kontejnerovým terminálem považuje za naprosto opodstatněný. Poukázal na to, že jen v příštím roce by mělo být na světě uvedeno do provozu nejméně 59 kontejnerových plavidel s kapacitou nad deset tisíc TEU.
Ve výstavbě je i další kontejnerový terminál Eurogate – v Usť-Luze u Sankt Petěrburgu. Také tento ruský terminál by měl začít sloužit příští rok. „S novými kapacitami by skupina Eurogate měla být dobře připravena na očekávaný nárůst provozu v oblasti Baltského moře,“ řekl Emanuel Schiffer.
Úspěšný rok 2010
Překlad kontejnerů v zařízeních Eurogate se loni zvýšil o 5,2 procenta na 12,6 milionu TEU. Z domácích německých terminálů si nejlépe vedl Bremerhaven s meziročním nárůstem o 7,4 procenta na 4,8 milionu TEU. V Hamburku Eurogate ztratila 0,9 procenta a přeložila jen 2,1 milionu TEU. Velmi uspokojivých výsledků dosáhl koncern v severní Africe; jeho terminál v Maroku odbavil 680 tisíc TEU a vykázal nárůst o 56 procent.
Hospodaření Eurogate loni skončilo ziskem 61,6 milionu €, o 28,9 procenta vyšším než v roce 2009. Obrat koncernu přitom vzrostl jen o 1,4 procenta na 599,5 milionu €. Podnik loni investoval pouze 24,1 milionu €, o 75 procent méně než v roce 2009. Do dostavby terminálu ve Wilhelmshavenu v období let 2011 a 2012 plánuje investice ve výši 106 milionů €.
Koncern na konci loňského roku zastavil praxi práce na zkrácený úvazek, kterou zavedl v době krize. Prozatím ani při současném nárůstu překladu neplánuje nabírání nových pracovníků, potřeby hodlá pokrývat z celopřístavního pracovního poolu.
Eurogate vznikla v roce 1999 sloučením kontejnerových aktivit dvou konkurentů – brémské BLG Logistics Group a hamburské skupiny Eurokai. Spolu s Contship Italia provozuje devět kontejnerových terminálů v severní Evropě a ve Středomoří. Její nabídku doplňují i návazné intermodální služby.
n