19. října 2006
Tarify námořních spojů z Číny do severní a severozápadní Evropy v prvním pololetí letošního roku klesaly výrazněji než v případě jiných relací mezi východem a západem. V červnu se nákladní index londýnské lodní makléřské společnosti Clarksons pohyboval na úrovni v průměru o 28 procent nižší než ve stejném období loňského roku. Vzhledem k připravovanému masivnímu nasazení nových plavidel přistoupili rejdaři koncem loňského roku při smluvních jednáních se zákazníky na výrazné snížení cen. Loděnice evidují objednávky na 170 kontejnerových lodí s kapacitou větší než 7000 TEU, které lze reálně nasadit pouze na spojích mezi Asií a Evropou nebo Severní Amerikou. Všeobecně se proto očekává rozšíření kapacit na dálnovýchodních relacích. Velká rejdařství pokračují i nyní v objednávání nových velkokapacitních plavidel. Například Hanjin Shipping koncem srpna pověřilo loděnice Samsung Heavy Industries stavbou pěti lodí, každé s kapacitou deset tisíc TEU. Jen za loňský rok se přepravní kapacita na spojích mezi Asií a Evropou podle údajů německého Institutu námořního hospodářství a logistiky (ISL) zvýšila o 26 procent na 2,5 milionu TEU.