7. března 2013
HAMBURK (7.3.) – Na informačním setkání Hafen Hamburg Marketing (HHM) v Hannoveru poukázala Claudia Roller, předsedkyně představenstva HHM, na význam větší spolupráce severoněmeckých přístavů a jejich strategické polohy vůči západoevropským přístavům. Předpokladem pro to jsou celostátní politická rozhodnutí o infrastruktuře s ohledem na zlepšení vnitrostátního napojení na severoněmecké přístavy.
K diskuzi na toto téma se sešlo na 100 zástupců hospodářství a přístavního hospodářství v obchodní a průmyslové komoře v Hannoveru. K významu tohoto tématu o vybudování infrastruktury kolem přístavů uvedli příklady z praxe zástupci přepravců.
Claudia Roller vystoupila s požadavkem posílit konkurenceschopnost severoněmeckých přístavů vůči přístavům západoevropským v Holandsku a Belgii. Upozornila mimo jiné na význam budování napojení na vnitrozemí: „Další rozvoj Labe je naprostá nutnost. Splavnost vodních cest pro říční lodě musí být zajištěna po celý rok, proto jsou nutná další zlepšení. Zde by měly bezpodmínečně být zohledněny zájmy dalších spokových zemí jako je Brandenbursko, Sasko-Anhaltsko, Sasko a také České republiky,“ zdůraznila.
Kritizovala mimo jiné podporu frakce Spolek 90/Zelení na zlepšení propojení vnitrozemí s přístavy Zeebrügge, Antwerpy, Rotterdam a Amsterdam, která v podstatě snižuje konkurenceschopnost německých přístavů. A navíc poukázala na rozhodnutí vlády Dolního Saska, že se kvůli výstavbě labského kanálu nesmí pouštět ze zřetele splavnost Labe až do České republiky. Naproti tomu se předsedkyně představenstva HHM vyjádřila pozitivně o rozhodnutí ministra hospodářství a práce Dolního Saska Olafa Liese, že v plánování výstavby dálnic A20 a A39 se musí pokračovat a že nesmí dojít ke zdržení.
„Mělo by být ve společném hospodářském zájmu všech zúčastněných zemí zlepšit dopravní spojení k severoněmeckým přístavům. Vyzývám tímto k veřejné diskuzi se zástupci hospodářství a politiky“, vyjádřila se na závěr Claudia Roller.