11. července 2017
Kontejnerová rejdařství Hapag-Lloyd a United Arab Shipping Company (UASC) dokončila fúzi. S 230 loděmi s celkovou přepravní kapacitou 1,6 milionu TEU je nyní Hapag-Lloyd pátým největším kontejnerovým rejdařstvím na světě. Koncern zůstává registrovaný v Německu, hlavním sídlem je nadále Hamburk.
„Je to důležitý strategický milník a velký krok vpřed v historii Hapag-Lloyd,“ řekl předseda představenstva německého rejdařství Rolf Habben Jansen. „Budeme mít silnou pozici nejen v Latinské Americe a v přepravě přes Atlantik, ale také na Blízkém a Středním východě. Naší prio-ritou je rychlá a hladká integrace UASC do struktury Hapag-Lloyd,“ dodal. Dohoda o převzetí BCA (Business Combination Agreement) byla podepsána loni v červenci v Hamburku. Poté musel management získat kladné stanovisko více než desítky antimonopolních úřadů z nejdůležitějších trhů světa. Transakce vyžadovala rovněž souhlas mnoha bank.
Integrace skončí ve druhé polovině letošního roku
Integrace zahrnuje propojení 118 služeb Hapag-Lloyd se sítí 45 služeb UASC. Součástí procesu bude proškolení pracovníků United Arab Shipping Company na systémy Hapag-Lloyd. Procedura bude dokončena na sklonku třetího čtvrtletí letošního roku. Následně již budou veškeré přepravy realizované loděmi UASC odbavovány přes informační platformu Hapag-Lloyd. Posílený německý koncern se podle expertů dostane přes hranici 10 milionů TEU ročně.
Flotila Hapag-Lloyd se rozroste o 58 plavidel UASC a dosáhne 230 jednotek. S průměrným stářím 7,2 roku bude nejmladší na trhu. Rozšířená flotila bude mít průměrnou kapacitu plavidla kolem 6840 TEU, což je o 30 procent více, než kolik činí průměr top 15 kontejnerových rejdařství (5280 TEU). Spojením UASC a Hapag-Lloyd bude dosaženo roční úspory ve výši 435 milionů USD. Výrazná část synergického efektu se projeví již v roce 2018, plně pak o rok později. Vedení Hapag-Lloyd navíc pro nejbližších pár let nepředpokládá výraznější investice do novostaveb.
Otevře se nová regionální centrála pro Blízký východ
Rejdařství otevře novou regionální centrálu pro Blízký a Střední východ, doplní tak stávající střediska pro Severní Ameriku, Latinskou Ameriku, Asii a Evropu. „Hapag-Lloyd má dlouholeté zkušenosti s akvizicemi. Při spojení s kanadským rejdařstvím CP Ships v roce 2005 a nově také s CSAV v roce 2014 jsme potvrdili, že jsme schopni realizovat převzetí a integraci vel-mi rychle, efektivně a se ziskem. Jsme velmi optimističtí, že integraci UASC do našich koncernových struktur dotáhneme úspěšně do konce letošního roku,“ řekl Rolf Habben Jansen.
(tj)