29. září 2021, SSL ČR
29.9. - Společnost Hapag-Lloyd potvrdila, že převzala 30% podíl v německém JadeWeserPort ve Wilhelmshavenu a 50% podíl v železničním terminálu přístavu. Provozovatel terminálů Eurogate získal koncesi na provozování JadeWeserPort v roce 2006 ve spolupráci s terminály APM společnosti Maersk, která převzala 30% podíl. Nepotvrzené zprávy naznačují, že Eurogate si ponechává svůj 70% podíl v přístavním a železničním terminálu, což naznačuje, že Hapag-Lloyd získala Maerskův podíl.
Původně založený v roce 2001, JadeWeserPort byl otevřen v roce 2012 za podpory států Dolní Sasko a Brémy a předpokládalo se, že nabídne další kapacitu k rušnému přístavu v Bremerhavenu, který se rychle blíží provozní kapacitě. Již v roce 2011 odborníci předpovídali zdvojnásobení kapacit pro manipulaci s kontejnery v německých námořních přístavech v (příštích) deseti letech. Navíc vzhledem k tomu, že kontejnerové lodě jsou stále větší, nároky na námořní přístavy rostou. Musí být přístupné pro meganosiče budoucnosti. Přístav Wilhelmshaven, považovaný za ideálně umístěný, se může pochlubit navigačním kanálem s ponorem 18 metrů a krátkým přiblížením 23 námořních mil, a velkou otáčecí plochu. To je v porovnání s říčními přístavy v Hamburku a Bremerhavenu příznivé.
JadeWeserPort slouží jako feeder base pro pobřežní spojení do Skandinávie, Finsko, pobaltské státy, Rusko a Spojené království a má spojení s vnitrozemím prostřednictvím silniční a železniční dopravy. APM Terminály uvádí, že přístav má 1,3 milionu metrů čtverečních prostoru terminálu, s 1 725 m nábřeží a manipulační kapacitu 2,7 m teu, s 1000 reefer zásuvkami.
SSL ČR
Foto: JadeWeserPort