Hamburk

HHLA stoupl v prvním pololetí obrat i provozní zisk

HHLA stoupl v prvním pololetí obrat i provozní zisk

Hamburský přístavní a logistický podnik HHLA zvýšil v prvním pololetí obrat o 5,2 procenta na 595,7 milionu €. Provozní zisk na bázi EBIT stoupl o 3,4 procenta na 81,4 milionu €. Výsledky tak potvrzují prognózu vedení koncernu pro letošní rok. „Prvních šest měsíců roku 2014 bylo pro HHLA velmi úspěšných. Podařilo se nám naši vynikající pozici v překladu kontejnerů dále upevnit. Dosáhli jsme vysokého růstu obratu i zisku. S ohledem na sílící konkurenční tlak a přetrvávající infrastrukturní omezení to považujeme za solidní výsledek,“ řekl předseda představenstva Hamburger Hafen und Logistik AG Klaus-Dieter Peters.

Objem překladu kontejnerů v první polovině roku v terminálech HHLA v Hamburku vzrostl o 2,1 procenta. Kvůli krizi na Ukrajině došlo k dramatickému poklesu překladu kontejnerů v terminálu v Oděse, takže segment překladu kontejnerů HHLA vykázal meziroční růst pouze o 0,7 procenta na celkem 3,8 milionu TEU. Poprvé od roku 2009 poklesl feederový provoz přes Baltské moře do Ruské federace. Základ pro růst překladu položila především masivní poptávka po přepravách mezi Hamburkem a Dálným východem, která ve srovnání s prvním pololetím 2013 stoupla o osm procent.

HHLA se opírá o propracovaný systém spojů s vnitrozemím. Provoz po silnici a železnici od ledna do června 2014 stoupl o devět procent na 633 tisíc TEU, přičemž nejvýrazněji k tomu přispěly nové železniční přepravy do německy hovořících zemí. Posílily rovněž etablované spoje s Českou republikou, Slovenskem a polskými námořními přístavy.

Management HHLA předpokládá, že překlad kontejnerů ve druhé polovině letošního roku bude dále mírně stoupat a zůstane nad průměrem trhu. Ve srovnání s rokem 2013 (1,14 miliardy €) by obrat koncernu mohl lehce vzrůst stejně jako provozní zisk, který by se měl pohybovat v rozmezí 138 až 158 milionů €. Přetrvává však velká nejistota ohledně dalšího vývoje na Ukrajině (KT Oděsa) a budoucnosti hospodářských vztahů s Ruskem (sankce EU a ruská protiopatření). Velkou neznámou je i pokračování konsolidačního procesu v kontejnerové námořní přepravě.

spinner